مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: داشته هایمان در حوزه فرهنگ مکتوب و علوم انسانی باید به جهانیان شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، احمد سعیدی در گردهمایی اهل قلم و قدردانی از خادمان حوزه نشر و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گنجینه هنرهای معاصر کرمان گفت: به رغم سابقه بسیار طولانی و درخشان در حوزه علوم انسانی متأسفانه در این حوزه دچار نقصهای متعددی هستیم و توجه ما بیشتر به آثار ترجمه معطوف شده است.

وی افزود: باید از این دریای بی کران برای تولید آثار فاخر و ارزشمند استفاده کنیم.

سعیدی نقد را ضرورتی برای پویایی و بالندگی دانست و خاطرنشان کرد: این نیاز در حوزه کتاب بیش از همه احساس می شود که لازم است ، منتقدان مسلط با بررسی و بیان نقاط قوت و ضعف اثر هنری ، راه را برای ارتقای کار نویسنده هموار کنند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از محتوای برخی از نشریات استان تصریح کرد: نشریات صاحب قدرت نفوذ و اثر گذاری قابل توجهی هستند ، به همین دلیل باید در آنچه که به عنوان ماحصل تلاش روزانه یا هفتگی خود به مخاطب عرضه می کنند جدیت داشته باشند و در کیفیت آن دقت کنند.

وی یادآور شد: حوزه نشر و فرهنگ مکتوب یکی از بخش هایی است که جای کار بیشتری در نشریات استان کرمان دارد و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود./

برچسب ها: فرهنگ ، معاصر ، نشریات ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.