طبق سناریو مانور عملیاتی، وقایع فاجعه ساز زلزله 5.2 ریشتری، با حضور به موقع اعضاء ستاد مدیریت بحران منطقه 20 مهار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محسن کریمی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 با اشاره به این مطلب گفت: به منظور عملیاتی کردن راهکارهای پیش بینی شده مدیریت بحران و افزایش آمادگی سازمان های تخصصی در زمان وقوع بحران مانور فرضی 5.2 ریشتری در محل شرکت واحد اتوبوسرانی منطقه 7 ، واقع در شهرری برگزار شد.

کریمی به حضور سازمان های تخصصی نظیر آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، سازمانهای آب و برق و گاز و... در این مانور عملیاتی اشاره کرد و افزود: امداد و نجات مصدومین، مهار آتش سوزی اتوبوس در جایگاه سوخت گازوئیل، خارج کردن مصدومین از ساختمان اداری آسیب دیده، قطع انشعابات، تامین امنیت ساختمان و در نهایت پاکسازی  پسماند های زیست محیطی از مهمترین وقایع این مانور بود که با مشارکت اعضاء انجام شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه مانور های عملیاتی پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری و امن ویژه اداره ها و سازمان های شهری از اولویت های ستاد مدیریت بحران منطقه 20 است خاطرنشان کرد: مانور مذکور با مشارکت شرکت واحد اتوبوسرانی منطقه 7 و ستاد مدیریت بحران منطقه 20 عملیاتی شد که شناسایی زاویه های پنهان مدیریت در زمان بحران های احتمالی، افزایش آمادگی کارکنان و آموزش عملیات پناهگیری صحیح از مهمترین اهداف آن بوده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار