نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تروریسم جهانی علیه وارد عمل شده نظیر آنچه اخیرا در لبنان روی داد به دلیل این است که شیعیان جهان به جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب علاقه‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران   قم؛  حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی دیروز در اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و نخستین دوره مسابقات ترتیل قرآن و مفاهیم نهج البلاغه جامعه کار، تلاش و تعاون که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقاتی کاری بسیار شایسته است زیرا معنویت موجب بهبود وضعیت کار و تلاش جامعه خواهد شد.

وی افزود: قرآن منبع نور و معنویت است و اگر انسان هر لحظه به یاد خدا باشد و سخنان او را تلاوت کند زندگی با نشاطی خواهد شد و کار و فعالیت نمی‌تواند توان او را کم کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروی از ولایت و تمسک به قرآن از سوی مسئولان نظام اسلامی لازم است عنوان داشت: این امر موجب می‌شود کارها در جامعه به خوبی پیش بروند.

وی ادامه داد: لازم است انسان در زندگی ملجأ و پناهگاهی داشته باشد؛ زمانی که آدمی بر سر دو راهی‌ها و شبهات می‌رسد باید با پناه بردن به قرآن نتیجه لازم را به دست آورد.

آشتیانی با اشاره به تلاش شیطان‌های انس و جن در صدر اسلام برای ایجاد انحراف در دین خاطرنشان کرد: فشارهای فراوانی بر شیعیان در طول تاریخ وجود داشته تا آنها را نابود کنند و مکتب اهل بیت(ع) از بین برود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن شافع است و شفاعت‌کننده‌ای بسیار خوب برای آدمی محسوب می‌شود و این شفاعت در دنیا و آخرت نصیب انسان می‌شود و پذیرفته خواهد بود و شکایت این کتاب هم همین ویژگی را دارد.

وی با تاکید بر پیروی از قرآن برای رسیدن به سعادت و بهشت بیان داشت: اگر بی اعتنایی به قرآن صورت گیرد راهی جز دوزخ و عذاب الهی در پی نخواهد داشت.

آشتیانی با بیان اینکه مسابقات قرآنی با این هدف برگزار می‌شوند که انس با قرآن شکل بگیرد گفت: باید در قالب این رقابت‌ها نور کتاب خدا را در جان‌ها احساس کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی جدایی از قرآن را عامل سقوط انسان دانست و افزود: در روایات اسلامی به این حقیقت اشاره شده است که اگر می‌خواهید در روز قیامت قرآن شفیع شما باشد و در جوار پیامبر(ص) جای بگیرید نباید قرآن را از دست بدهید.

وی با بیان اینکه قرآن قانون اساسی مومنان است عنوان داشت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای قرآنی داشته باشیم باید به مفاهیم این کتاب توجه ویژه داشته باشیم و بر خلاف آن رفتار نکنیم؛ مسئولان کشور از بالاترین سمت‌ها تا مردم عادی باید احکام قرآن را پیاده کنند و آنگاه به جامعه‌ای مطلوب دست خواهند یافت.

آشتیانی با تاکید بر سیاست‌ورزی بر اساس قرآن گفت: سیاست‌بازی کار صحیحی نیست و نباید خلاف آنچه گفته شده رفتار شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آداب قرائت قرآن تصریح کرد: گفته شده دهانی که می‌خواهد وحی الهی را تلاوت کند باید پاکیزه باشد؛ کسانی که با کلام خدا سر و کار دارند نباید با مردم بد برخورد کنند و حتی اگر برخوردی جاهلانه ببینند نیز باید رفتاری بر اساس خرد داشته باشند.

وی با تاکید بر این حقیقت که رفتار قاریان و حافظان قرآن باید نشانه مفاهیم این کتاب آسمانی باشد عنوان داشت: اینگونه افراد باید علاوه بر اینکه کلام وحی را می‌خواهند عامل به این دستورات قرآن نیز باشند.

آشتیانی افزود: جامعه قرآنی اثرات خود را در همه جهان بر جا می‌گذارد؛ امروز انقلاب اسلامی که بر اساس قرآن و دستورات اسلامی شکل گرفته بر روی بسیاری از مظلومان جهان تاثیر گذاشته و می‌بینیم اگر تروریسم جهانی علیه منافع اسلام و انقلاب در جهان وارد عمل شده نظیر آنچه اخیرا در لبنان روی داد به دلیل این است که شیعیان سراسر جهان به جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب علاقه‌مند هستند./



برچسب ها: قم ، محمد ، رضا ، اشتیانی ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.