فرماندار شهرستان اسكو گفت: تلاش براي افزايش توليدات كشاورزي با رعايت اصلاح الگوي كشت ضروري بوده و برنامه ريزي براي كاشت، داشت و برداشت علمي جهشي در توليدات كشاورزي ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،صفرآثری در بازدید از اراضي كشاورزي بخش ايلخچي شهرستان اسكو گفت: باتوجه به كاهش نزولات وكمبود منابع آبي در بعد كلان اعم از بارش باران، آبهاي استحصالي وآب هاي جاري منطقه، كارگروه توسعه كشاورزي شهرستان مصمم است با مديريت صحيح آب وخاك وتغییر الگوی كشت، زمينه لازم را در جهت خودكفايي بخش كشاورزي فراهم نمايد.

حسن ايماني، مدير جهادكشاورزي شهرستان اسكو نیز در این بازدید از حمايت هاي این مدیریت از كشاورزان خبر داد و گفت: امسال براي نخستين بار در سطح شهرستان بيش از 8 هكتار از اراضي كشاورزي حاشيه درياچه اروميه در بخش ايلخچي به كشت گلرنگ اختصاص يافته و نزديك به 3 تن در هر هكتار محصول دانه روغني گلرنگ در اراضي اين بخش توليد می شود.

وي ابراز اميدواري كرد: با توجه به حمايت هاي خريد تضميني و شرايط ويژه اين محصول و درآمد نسبي آن به دليل توليد گل، دانه وكاه حاصله در اراضي كم بازده اين منطقه سطح زيركشت اين محصول درسال هاي آتی بصورت چشمگير توسعه يافته و درآمد مطلوبی را نصيب زارعين سازد. اراضي كشاورزي بخش ايلخچي شهرستان اسكو از زمين هاي قابل كشت در حاشيه درياچه اروميه است كه بصورت پايلوت در سطح استان طرح اصلاح الگوي كشت با استفاده از كاشت محصول گلرنگ به صورت انبوه در آن اجرا می شود.

اين طرح به منظور جلوگيري از هدر رفت منابع آبي كشاورزي اجرا و جايگزيني مناسب براي محصولاتي با نياز آبي بيشتر است. گلرنگ يكي از محصولات كشاورزي بوده كه از دانه هاي روغني ان با هدف روغن كشي و از گل ان در صنايع غذايي استفاده مي شود. /

برچسب ها: رعایت ، الگوی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.