پژوهشگران دریافته‌اند که انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند باعث ساخت سلول‌های مغزی جدید و در نتیجه افزایش قدرت تصمیم‌گیری استراتژیکی در افراد شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بر اساس تحقیقات صورت گرفته، انجام بازی‌های کامپیوتری و چند رسانه‌ای به مدت ۳۰ دقیقه و نه بیشتر در طول روز می‌تواند به افزایش حافظه و افزایش توانایی قدرت تجزیه تحلیل و برنامه‌ریزی در افراد کمک کند.

گفتنی است، محققان آلمانی با انجام پژوهشی به روی داوطلبان و بررسی فعالیت ذهنی آن‌ها در طول ۳۰ دقیقه انجام بازی رایانه‌ای در طول روز دریافته‌اند که عملکرد سلول‌های عصبی و مادهٔ خاکستری در مغز این افراد بیشتر شده‌است.

دانشمندان همچنین کشف کرده‌اند که انجام بازی‌های چند رسانه‌ای می‌تواند به درمان گونه‌هایی از اختلالات روانی در افراد نیز کمک کند.

پژوهشگران شاهد رشد مغز در اثر بازی‌های چند رسانه‌ای در قسمت هیپوکامپ، قشر جلوی مغز شده‌اند.

دانشمندان با انجام ‌‌MRI بر روی مغز داوطلبان متوجه بزرگ شدن قسمت‌هایی از مغز در اثر انجام بازی‌های چند رسانه‌ای نسبت به قبل شده‌اند.

البته پزشکان هشدار می‌دهند که افراد باید یک زمان‌بندی تنظیم شده برای بازی‌های چند رسانه‌ای داشته باشند، زیرا بازی بیشتر از حدی می‌تواند اعتیادآور و حتی مضر برای سلامت روح و جسم افراد باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار