روز چهارشنبه و پس از نشست دو ساعته بنيامين نتانياهو و ولاديمير پوتين در کاخ کرملين اختلاف‌نظر شديد اين دو مقام سياسي بر سر مسئله ايران کاملا مشهود بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، رئيس جمهور روسيه درحالي که در کنار نخست وزير اسرائيل ايستاده بود ابراز اميدواري کرد که اين دور از مذاکرات ژنو موفقيت آميز باشد. اين درحالي بود که نخست وزير اسرائيل بر موضع پيشين خود مبني بر اين که جامعه بين المللي بايد براي دستيابي به يک توافق بهتر با ايران مقاومت کند، تاکيد کرد. 

اختلاف نظر اين دو مقام سياسي در اولويت بندي موضوع هايي که درمورد آن صحبت کردند نيز مشهود بود. پوتين در آخر سخنانش و پس از صحبت درمورد همه موضوعات  از جمله روابط تجاري، کشاورزي و هنري ميان روسيه و اسرائيل به مسئله ايران پرداخت در حالي که نتانياهو در سخنانش اولويت بالاتري براي ايران قائل شد و بيشتر زمان خود را به آن اختصاص داد. 

نتانياهو چهارشنبه بعد از ظهر در فاصله کوتاهي پس از ورودش به مسکو با پوتين ديدار کرد.

اين پنجمين سفر وي به روسيه از سال 2009 است يعني زماني که براي دومين بار به عنوان نخست وزير اسرائيل انتخاب شد.

سفر نتانياهو به روسيه زماني انجام شد که جايگاه پوتين در خاور ميانه و در ميان جامعه بين المللي به سبب موفقيت وي در متقاعد کردن بشار اسد به نابود کردن سلاح‌هاي شيميايي‌اش ارتقا يافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار