نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: روح مطالعه بايد در ميان جوانان احيا شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛
امير خجسته اظهار داشت: توجه به مطالعه و فرهنگسازي در اين زمينه در كشورهاي پيشرفته عامل رشد و پيشرفت شده است.
وي با بيان اينكه بايد فرهنگ مطالعه را بالا برد، گفت: در اينكه كتاب به وفور وجود دارد شكي نيست اما فرهنگ مطالعه آن وجود ندارد كه بايد فرهنگسازي در اين زمينه مد نظر باشد.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي والدين و معلمين را از مهم‌ترين افراد تأثيرگذار در امر فرهنگسازي مطالعه دانست و افزود: اين افراد مانند چراغي هستند كه راه را براي انسان‌ها روشن مي‌كنند و باعث پيشرفت انسان‌ها مي‌شوند.
وي تصريح كرد: اگر كسي چراغ روشنايي نداشته باشد ممكن است در تاريكي غرق شود و اين موضوع اولين شاخص فرهنگسازي است كه هزينه‌اي ندارد.
خجسته اذعان داشت: بحث فرهنگ‌سازي در امر كتابخواني را بايد از مراكز آموزشي و از سنين پايين شروع كنيم تا بتوان براي آينده سرمايه‌گذاري كرد.
وي فضاي مجازي را عامل ركود در بحث كتاب دانست و گفت: با ايجاد فضاي مجازي، با ركود كتاب و كتابخواني مواجه شديم.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي به احياي فرهنگ كتاب و كتابخواني تأكيد كرد و افزود: اگر به دنبال افراد انديشمند، سالم و ديندار هستيم بايد اين فرهنگ را احيا كرد.
وي اذعان داشت: بايد فرهنگ كتاب و كتابخواني را براي مردم به خصوص جوانان جذاب كرد تا جذابيت فضاي مجازي بر روي آن‌ها تاثيري نگذارد.
خجسته با بيان اينكه روح مطالعه را بايد در بين جوانان احيا كنيم، به جوانان توصيه كرد به سراغ مطالعه بروند چرا كه مطالعه اميد، روشني و موفقيت را به همراه خود دارد.
وي جايگاه كتاب را در استان همدان همانند ساير نقاط كشور راضي‌كننده ندانست/
برچسب ها: خجسته ، مطالعه ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.