نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اعطای وام زلزله به کلیه شهروندانی که اماکن مسکونی آنها در زلزله آسیب دیده و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشده اند خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عباس فلاحی باباجان در گفتگو با خبرنگاران بااشاره به اینکه در جلسه ای که با رئیس بنیاد مسکن کشور و مسئولین ذیربط انجام شده مقرر گردید به افرادی که منزل مسکونی آنها در سطح شهر اهر آسیب جدی دیده و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات جهت بازسازی نشده اند با معرفی بنیاد مسکن و هماهنگی لازم از سوی این نهاد با بانک عامل نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی با همان مقررات و ضوابط زلزله سال گذشته اقدام نمایند.

وی، تسهیلات اعطایی برای بازسازی اماکن مسکونی را دویست و بیست میلیون ريال اعلام کرد و افزود: این افراد می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن و معرفی لازم برای هر طبقه مبلغ فوق را دریافت نمایند و در صورت افزایش هر طبقه این رقم به دو برابر افزایش می یابد و بازپرداخت آن سه سال بعد از اعطای تسهیلات خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین به خانه های آسیب دیده از زلزله در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: در جلسه فوق بنیاد مسکن دستورات لازم را برای پیگیری مسائل و مشکلات اماکن مسکونی روستایی این مناطق صادر کردند.

این نماینده مجلس افزود: با گذشت بیش از یکسال در برخی روستاها هنوز زیرساختهای اصلی در زمینه های مختلف عمومی از جمله مساجد، جاده های ارتباطی، جاده های بین مزارع، کانال های آب، طرح های هادی روستایی، خانه های بهداشت تکمیل نشده که انتظار داریم دولت یازدهم و استاندار پرتلاش آذربایجان شرقی که از چهره های ارزشی و تلاشگر استان می باشد با حضور در منطقه با سفرهای شهرستانی با حضور در مناطق زلزله زده دستورات لازم را صادر فرمایند.

وی، با تقدیر از خدمات انجام شده در مناطق زلزله زده که با حمایت و رهنمودهای مقام عظمای ولایت در امورات محوله تسریع شد و زمینه رضایتمندی مردم مناطق زلزله زده فراهم شده که امیدداریم با تداوم این خدمات شاهد توسعه و پیشرفت روز افزون دراین منطقه باشیم./

برچسب ها: زلزله ، مسکونی ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.