دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه‌دار قیمت منطقی برای هر دانه تخم مرغ را ۳۸۰ تومان اعلام کرد.

 سیدفرزاد طلاکش دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه‌دار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تولید و نیز قیمت نهاده‌های دامی در بازار نرخ منطقی برای عرضه هر دانه تخم مرغ ۳۸۰ تومان است.  
وی افزود: منطقی کردن قیمت تخم مرغ در بازار علاوه براینکه کلیه نوسانات قیمتی را به طور کامل از بین می‌برد بلکه موجب می‌شود تا میزان تولید تخم مرغ در کشور به خاطر مقرون به صرفه بودن افزایش یابد.  
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان تخم مرغ به سختی به تولید خود ادامه می‌دهند اظهار داشت: متأسفانه قیمت فعلی تخم مرغ به هیچ وجه متناسب با هزینه‌های تولید آن در کشور نیست و این موجب شده واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات شدید مالی در آستانه ورشکستگی قرار گیرند.  
طلاکش با تأکید براینکه برای حمایت از مصرف کننده باید تولید کنندگان را مورد توجه قرار داد اظهار داشت: مادامی که تولیدکننده نتواند هزینه‌های تولید خود را کاهش دهد هرگز نمی‌توان کالایی به بازار عرضه کرد که در حیطه قدرت خرید مصرف کننده باشد.  
گفتنی است، هم اکنون قیمت تخم مرغ‌های بسته‌بندی شده شناسنامه‌دار نسبت به تخم مرغ‌های فله‌ای ۵۰ درصد بالا‌تر است.
برچسب ها: قیمت ، واقعی ، تخم مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۸:۴۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
اگرتخم مرغ ايرانى هردانه سيصدوهشتادتومان باشددرطرف ديگرمعادله كه مصرف كننده هاباشند،كمترشخصى به اين قيمت تخم مرغ مصرف ميكند:اين راهم بايددرنظرگرفت كه قيمت اجناس قنادى هابالاميرود+تخم مرغ چينى_شايدهم مجبورباشيم سراغ كاهش قيمت ارزبراى كاهش هزينه جشن هايى كه درآن ازاجناس قنادى هامانند:كيك استفاده ميشوندبرويم
آخرین اخبار