رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه با کمباین های مخصوص در بیش از 82 درصد از اراضی پرورش رتون و کشت مجدد برنج استان خبر داد.

 

عظیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  ساری ؛درباره برداشت کشت دوم برنج در استان گفت:امسال بالاترین سطح پرورش رتون و نشاء مجدد پس از برداشت اول محصول برنج را در سطح بیش از 87 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری استان شاهد بودیم.

وی افزود: تاکنون در این راستا حدود 50 هزار هکتار از مزارع پرورش رتون و بیش از 28 هزار و 500 هکتار از مزارع نشاء مجدد برنج استان برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم علاوه بر کیفیت و عملکرد مطلوب محصول کشت دوم برنج، برداشت مکانیزه با کمباین های مخصوص در سطح بیش از 82 درصد از اراضی شالیزاری امسال استان است که علاوه بر کاهش هزینه های تولید، نقش به سزایی در کاهش ضایعات بخصوص ریزش محصول، افزایش ضریب تبدیل و سرعت و سهولت برداشت محصول را در پی داشته است.

عظیمی گفت: امسال کشت اول برنج در سطح بیش از 221 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان صورت گرفت که بیش از 78 درصد آن به صورت مکانیزه برداشت شده است که در مقایسه با پارسال، رشد خوبی داشته بویژه در برداشت با کمباین های مخصوص برنج از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: امسال از مجموع سطح زیر کشت اول برنج، پرورش رتون و کشت مجدد در اراضی شالیزاری استان مازندران بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک استحصال شود.
 انتهای پیام/
برچسب ها: برداشت ، مکانیزه ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.