علی دوستی‌مهر سرمربی تیم ملی جوانان گفت: نقاط ضعف و قوت تیم ملی فوتبال جوانان را شناسايي کرديم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی جوانان درباره بازی گفت: بازی بسیار سنگینی بود و فشار مناسبی به بازیکنان تیم ملی جوانان وارد شد. بازی در هوای سرد و بارانی انجام می شد و بازیکنان ایران در شرایط سختی قرار گرفته بودند و هدف ما هم همین بود که بازیکنان شرایط سخت را تجربه کنند.

وی ادامه داد: در حالیکه قرار بود ایتالیا با تیم ملی زیر20 سالش به مصاف ایران بیاید، آنها با تلفیقی از تیم ملی زیر20 سال و تیم امیدشان به بازی آمدند. در اروپا رده سنی 21 سال، برای خودش مسابقات مجزایی دارد و برای رقابتهای اروپایی آماده می شوند. قبل از بازی قرار بود که دو تیم سه تعویض بیشتر انجام ندهند اما با صحبتهایی که انجام شد، قرار شد ایتالیا در نیمه اول با تیم زیر20 سال و در نیمه دوم با تیم زیر21 سالش بازی کند و ما هم هر تعداد که خواستیم تعویض انجام دهیم. به همین دلیل در نیمه اول که با تیم ملی زیر20 سال بازی کردیم، یک بر صفر شکست خوردیم اما در نیمه دوم بازیکنان تیم زیر21 سال ایتالیا وارد زمین شدند و سرمربی تیم 11 بازیکن ایتالیا را عوض کرد و در نیمه هم 4 گل از ایتالیا دریافت کردیم.

دوستی مهر در ادامه گفت: تیم ملی جوانان سال آینده باید با بازیکنان زیر19 سال در رقابتهای مرحله نهایی شرکت کند و به همین دلیل بازیکنانی که از یک سال زودتر برای رقابتها آماده می شوند 18 ساله هستند در تیم حضور دارند و حتی 4 بازیکن تیم ملی نوجوانان زیر17 سال را هم در اردو داریم که 17 سال یکی و دو ماه دارند. اختلاف سنی بازیکنان ما درنیمه اول با تیم زیر20 سال ایتالیا دو سال و در نیمه دوم سه سال بود. البته می شد بازی را بست و دفاعی بازی کرد اما تیم هایی که من همیشه آنها هدایت می کنم فوتبال رو به جلو بازی می کنند و هرگز اهل عقب نشینی نیستند. از اینکه جوانان ایران 5 گل دریافت کرده اند نگران نیستم چون نقاط ضعف و قوت تیم به خوبی مشخص شد و از این بابت این بازی بسیار به ما کمک کرد. سال گذشته با تیم ملی زیر17 سال در جام جهانی کوچک با تیم ملی زیر19 سال ایتالیا بازی کردیم و در نیمه اول دقیقا مقابل همان تیم قرار گرفتیم. پخش بازی از شبکه رای اسپورت ایتالیا هم نشان داد که چقدر ایتالیایی به فوتبال پایه توجه دارند و تماشاگر زیادی هم برای دیدن این بازی به ورزشگاه آمده بودند.

سرمربی تیم ملی جوانان در بازی فردا گفت: امروز تمرین ریکاوری داریم و بازیکنانی که دیروز بازی کرده اند تمرین سبک و کششی دارند و با سایر بازیکنان تمرینات تاکتیکی را انجام می دهیم و بعدازظهر استراحت می کنیم. برای بازی دوم حریفانی به ما پیشنهاد شد که البته کادرفنی تصمیم گرفت که با یک تیم بزرگسال و کالچویی بازی کند و در حال مذاکره هستیم تا با تیم ورونا بازی کنیم. اگر ورونایی ها موافقت کنند ساعت 17:30 فردا جمعه به مصاف تیم ورونا می رویم که در حال حاضر با 22 امتیاز در رده ششم جدول کالچو و بالاتر از تیم هایی چون جنوا، لاتزیو، میلان، آتالانتا، پارما و اودینزه قرار دارد. البته این بازی هنوز نهایی نشده است ودر حال مذاکره هستیم که امیدوارم این بازی قطعی شود.

دوستی‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: پس از بازگشت از ایتالیا به سرعت اردوی استعدادیابی را تشکیل می دهیم و از سراسر کشور در رده زیر 19 سال استعدادیابی می کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دوستی ، قوت ، تیم ، ملی ، جوانان ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار