عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از فعال شدن کارگروه مشترک دولت و مجلس در راستای ساماندهی منابع آبی و کاهش مشکلات ناشی از کم آبی خبر داد.

مجید جلیل سرقلعه، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو و معاونان، گفت: این کارگروه با حضور معاونان و کارشناسان وزارت نیرو و جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون های تخصصی مجلس تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: در ابتدای این نشست مشترک، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گزارشی از وضعیت آب شرب، زیرساخت ها و نارسایی ها و مشکلات این بخش ارائه کرد.
جلیل سرقلعه گفت: بر اساس این گزارش، منابع آب شرب کشور در سال های گذشته به یک سوم کاهش یافته و هزینه های تمام شده استحصال و انتقال اب به چهار برابر افزایش یافته است.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز در این نشست با تقدیر از حساسیت نمایندگان مجلس در خصوص مشکلات این وزارت، توجه و حمایت نمایندگان را از این وزارت در بودجه سال 93 خواستار شد.
مجید جلیل سرقلعه تصریح کرد: وزیر نیرو در ادامه این نشست از مصرف بی رویه آب در کشور و هدر رفت آن، کمبود منابع آبی و کمبود اعتبارات به عنوان مشکلات این وزارت یاد کرد که می توان بخشی از این مشکلات را مدیریت کرد.
وی افزود: اعضای این کمیسیون با حمایت از طرح وزارت نیرو در خصوص افزایش حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در حوضه طرح های انتقال آب، حل مشکلات اعتباری وزارت نیرو را مشروط به اجرای کامی این طرح کردند.
جلیل سرقلعه تصریح کرد: وزیر نیرو در این نشست در خصوص بیان مشکلات طرح های انتقال آب در شورای عالی آب کشور قول مساعد داد./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.