رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم ورزشی خواستار کاهش تعرفه ۱۲۰ درصدی واردات لوازم ورزشی شد و گفت: در کشور ما تعرفه واردات لوازم ورزشی بسیار بیشتر از تعرفه واردات لوازم آرایشی است.

محمد امین‌زاده گوهری رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از نیاز بازار کشور به انواع لوازم و تجهیزات ورزشی از خارج تأمین می‌شود که با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و قرار گرفتن لوازم ورزشی در اولویت ۱۰ فهرست کالایی میزان تعرفه واردات این کالا ۱۲۰ درصد تعیین شده است.  
وی افزود: این درحالی است که لوازم آرایشی در اولویت ۹ کالایی قرار گرفته و میزان تعرفه واردات آن کمتر از لوازم و ادوات ورزشی به کشور است.  
گوهری با تأکید براینکه تسهیل نمودن شرایط ورزش برای عموم جامعه باید یکی از اولویت‌های دولت جهت ارتقای سطح سلامت مردم قرار گیرد اظهار داشت: بهتر است با یک تجدید نظر تعرفه واردات لوازم ورزشی کاهش یافته تا زمینه همگانی کردن ورزش در کشور بیش از پیش فراهم شود.  
وی ادامه داد: ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل شادی و سلامت انسان به شمار می‌رود که در سایه آن امکان ایجاد یک جامعه سالم فراهم می‌شود.  
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی در تهران گفت: این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می‌باشد که به واسطه آن نقاط پنهان و ضعف در ورزش نمایان می‌شود.  
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم ورزشی تهران با تأکید بر انجام سرمایه گذاری در حوزه تولید لوازم و ادوات ورزشی اظهار داشت: مادامی که کشورمان از نظر تولید لوازم ورزشی به نقطه مطلوبی نرسیده باید با پایین آوردن تعرفه واردات تجهیزات ورزشی به کشور، بستر همگانی کردن ورزش را در جامعه به وجود آورده و تقویت کنیم.  
وی حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم و تجهیزات ورزشی، همکاری مستمر با سازمان استاندارد ملی ایران برای تدوین استاندارد تجهیزات ورزشی، اقدام در خصوص کاهش حقوق ورودی لوازم ورزشی که تولید مشابه داخلی ندارد و نیز ترغیب سرمایه گذاران جهت توسعه تولید ملی تجهیزات و ادوات ورزشی را از جمه راهکارهای از جمله راهکارهای توسعه ورزش و همگانی کردن آن در جامعه دانست.

برچسب ها: واردات ، ورزش ، لوازم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار