"ران درمر"، سفیر جدید اسرائیل در واشنگتن گفت: اختلاف کنونی میان اسرائیل و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران باعث بحران در روابط تل‌آویو و واشنگتن نمی‌شود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه جروزالم‌پست ، درمر که مورد اطمینان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است، افزود: گروه‌های دیپلماتیک آمریکا اسرائیل را کاملا از روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 مطلع نگه می‌دارند.

درمر در پاسخ به سئوال برخی مقامات جمهوریخواه درباره تعهد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به امنیت اسرائیل، به نمونه‌ای از حمایت اوباما از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اوباما در طول بحران چهار روزه غزه، هشت بار با نتانیاهو تماس تلفنی گرفت و صد در صدِ چیزی را که اسرائیل نیاز داشت، به آن داد.

وی با اشاره به اختلافات باقی‌مانده میان اسرائیل و آمریکا بر سر بهترین روش برخورد با ایران، گفت: یک روز بعد از اینکه توافقنامه اولیه تصویب شود، روابط آمریکا و اسرائیل مهمتر از قبل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کابینه اسرائیل مدعی شده :  توافق بد در ژنو رژیم تحریم‌های مالی علیه ایران را بی‌تاثیر می‌سازد. در واقع، نتانیاهو طرفدار تحریم‌های بیشتر علیه ایران است نه موضعی که بسیاری از اعضا کنگره آمریکا در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار