یکی از مراجع تقلید شیعیان بر ارتباط و تعامل بيشتر با جهان اسلام و ضرورت بهره‌برداري از كنگره‌ جهاني حج تأکید کرد و گفت: ارتباط و تعامل به نفع شيعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران   قم؛  آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت ‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر سرپرست حجاج ايراني و مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با استشهاد به آيه‌‌اي از قرآن كريم گفت:‌ حضور ما در مراسم حج، اهميت بسياري دارد.


وی ادامه داد: ‌در موضوع‌ حج بيش از هر چيز مسئله كيان اسلام و شوكت اين دين حنيف مطرح است و بايد مراسم حج با عظمت هرچه بيشتر برگزار شود و در اين مسئله، همه بايد براي عزت اسلام در امر حج تلاش داشته باشند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به دشمني‌هاي فرق ضالّه و حملات تروريستي و اهانت‌هايي كه عليه شيعيان در جهان توسط گروه‌هاي افراطي و انحرافي صورت مي‌گيرد، افزود: مردم دنيا از اين تندروي‌ها خسته شده‌اند و متنفرند و همانطور كه تاريخ نشان داده است، هر زماني كه دشمنان بيشتر جلو آمده‌اند، و بيشتر شيعيان را مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند، حقانيت تشيع بيشتر آشكار شده است و شيعه رشد بيشتري داشته است.

وی ضمن تشكر از تلاش‌ها و كوشش‌هاي انجام شده در اين مسير افزود: در تحقق اين اهداف همه بايد متحد باشند و اين مسئوليت‌ها همه اسم است و همه‌ ما مقصد واحد داريم كه همان عظمت تشيع و عظمت مكتب اهل بيت (عليهم السلام) است و‌ هر چه بيشتر بتوانيم اين وظايف و مسئوليت‌ها را به نحو احسن انجام دهيم، بيشتر اسباب آبرومندي اسلام و شيعه خواهد بود.

آیت الله صافی همچنين بر ضرورت ارتباط و تعامل با جهان اسلام تأكيد كرد و يادآور شد كه مسئولين از ظرفيت‌هاي موجود در كنگره‌ جهاني حج در جهت رساندن پيام مكتب اهل بيت (عليهم السلام) استفاده كنند كه اين ارتباط و تعامل به نفع شيعه خواهد بود.

وی از كارهاي انجام شده در حج امسال اظهار خوشحالي نمود و ضمن تقدير از زحمات دست‌اندركاران حج،‌ اظهار داشت: كه انشاء‌الله خدمات شما در پيشگاه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مقبول واقع شود.

در ابتداي اين ديدار حجت ‌الاسلام قاضي عسكر و مهندس سعيد اوحدي گزارشي از مراسم حج امسال خدمت این مرجع تقلید ارائه دادند./
 

برچسب ها: قم ، آیت الله ، صافی ، گلپایگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.