رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت اصول مهندسی و شهرسازی می تواند از میزان آسیب های اجتماعی در شهرها بکاهد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عبدالرضا عزیزی افزود: از دیدگاه علمی حداکثر 1/8 درصد جمعیت شهری محتمل است که در حاشیه شهرها سکونت کنند که اگر اصول مهندسی در مدیریت ها رعایت نشود این درصد افزایش یافته و می تواند فاجعه آمیز باشد.

وی افزود: هم اکنون در مشهد بیش از 30 درصد جمعیت در حاشیه شهر زندگی می کنند که آسیب زایی اجتماعی بالایی دارند و قطعا تبعات آن دامن مرکزنشینان شهر را نیز می گیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون از جمعیت 190 هزار نفری شهر بجنورد 70 هزار نفر در حواشی شهر زندگی می کنند که علت اصلی آن بی توجهی به نقش متخصصان نظام مهندسی و کارشناسان اجتماعی است.

عزیزی با بیان اینکه در خرداد امسال در مدت سه هفته شش قتل در بجنورد صورت گرفته است، افزود: اگر نظرات مهندسان شهرسازی، روانشناسان و کارشناسان جامعه شناس در امور شهرسازی لحاظ شود هیچ زمان چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد.

نماینده مردم شیروان در مجلس با غیرضروری دانستن تقاطع غیرهمسطح بجنورد تاکید کرد: هزینه ای که صرف ساخت این سازه غیرهمسطح و غیرضروری شده باید در نوسازی بافت فرسوده این شهر هزینه می شد تا مقاومت منازل و ساختمان های این قسمت در برابر زلزله ها افزایش یابد./

برچسب ها: اصول ، شهرسازی ، کاهش ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.