مسوول ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات از تصویب ایجاد نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور در این شهرستان خبر داد.

رضایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: راه اندازی این ایستگاه برای نخستین بار در سطح کشور توسط سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به تصویب رسیده است.
وی گفت: با اعلام موافقت نهایی، هیات امنای این سازمان کار اجرایی این ایستگاه در کمترین زمان ممکن شروع و با تکمیل و تجهیز آن دو نفر دکترای شیلات در این ایستگاه مشغول فعالیت می شوند.
وی افزود : پرورش و صادرات 90 درصد ماهیان زینتی و پشتیبانی و ساماندهی تولید ماهیان زینتی کشور در محلات از اهداف ایجاد ایستگاه تحقیقات در این منطقه است.
رضایی کارهای تحقیقاتی که در این مرکز انجام خواهد گرفت را افزایش کیفیت ماهیان زینتی در رنگ، اندازه و ظاهر، افزایش تولید در واحد سطح و تزریق هورمون به برخی گونه ها ذکر کرد.

وی گفت : اطلاعات تخصصی در زمینه پرورش ماهیان زینتی در سطح کشور صفر است و با این فقر اطلاعاتی امکان رقابت با سایر رقبا وجود ندارد.
مسوول ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات گفت: با راه اندازی این مرکز در آینده نزدیک به علت نزدیکی با کشورهای همسایه امکان افزایش صادرات ماهیان زینتی فراهم خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه محلات قطب اصلی تولید ماهیان زینتی در کشور است افزود : با ایجاد این مرکز و انجام کارهای تحقیقاتی بر روی گونه های مختلف ماهیان زینتی به طور یقین زمینه رشد و توسعه این صنعت در شهرستان محلات و در سراسر کشور فراهم می شود./
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.