بیش از1میلیون و400 هزارتن شلتوک امسال در مازندران تولید می شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ گفت:امسال بالاترین سطح پرورش رتون و نشاء مجدد پس از برداشت اول محصول برنج را در سطح بیش از 87هزار هکتار از شالیزارهای استان شاهد بودیم.

عنایتی افزود: تاکنون در این راستا حدود 50 هزار هکتار از مزارع پرورش رتون و بیش از 28500 هکتار از مزارع نشاء مجدد برنج استان برداشت شد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم علاوه بر کیفیت و عملکرد مطلوب محصول کشت دوم برنج، برداشت مکانیزه با کمباین های مخصوص در سطح بالغ بر 82 درصد از اراضی شالیزاری استان در سالجاری می باشد که علاوه بر کاهش هزینه های تولید، نقش به سزایی در کاهش ضایعات بخصوص ریزش محصول، افزایش ضریب تبدیل و سرعت و سهولت برداشت محصول دارد.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در کشت اول برنج در سطح بیش از 221 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران صورت گرفت که بیش از 78 درصد آن به صورت مکانیزه برداشت شده است که در مقایسه با پارسال رشد خوبی داشت.
پیش بینی می شود امسال درکشت اول برنج، پرورش رتون و کشت مجدد در اراضی شالیزاری مازندران بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک برداشت شود.
 انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، شلتوک ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.