استاندار قزوین در مراسم تجلیل از مدال آوران رشته فنی و حرفه ای گفت: داشتن نیروی انسانی ماهر برای کشور یک ضرورت است و بیش از گذشته باید به تربیت این افراد ماهر توجه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ 

احمد عجم در مراسم تجلیل از مدال آوران رشته های فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: یکی از راه های کاهش میزان بیکاری تربیت نیروی انسانی ماهر است نیرویی که بتواند علم و دانش تئوری را به کالا و خدمات قابل عرضه تبدیل کند.

عجم تاکید کرد: داشتن نیروی انسانی ماهر برای کشور یک ضرورت است و بیش از گذشته باید به تربیت این افراد ماهر توجه کرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: چند سالی است که مهارت آموزی در صدر فعالیت های آموزشی کشور به ویژه فنی و حرفه ای قرار گرفته و بستری فراهم شده تا در این بستر استعدادهای افراد شکوفا شود.

عجم تاکید کرد: خروجی تفکر و ایده ها باید کالایی باشد که نیاز جامعه را مرتفع کرده و گره ای را باز کند و از همین رو باید تجاری سازی ایده و خلاقیت را دنبال کرد زیرا محصول نهایی مهم است که باید این محصول در جامعه کاربردی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی و صنعت نیازهای این بخش باید با ایده پردازی ها مرتفع شود و در واقع خلاقیت و نبوغ فرزندان برومند کشورمان می تواند بخش زیادی از نیازمندی ها و حاجات مردم را مرتفع کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: خلاقیت و ابتکار در جامعه ما بسیار است و تبدیل آن به کار عملی و نهایی بستری نیاز دارد که بخشی از فراهم کردن این بستر، وظیفه دولت است.

تیم مهارت آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین ۹ دیپلم افتخار مسابقات ملی مهارت را از آن خود کردند./


برچسب ها: نیروی انسانی ، ماهر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.