معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران گفت: استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی، تبدیل تهدیدها به فرصت است و دشمنان از این موضوع متضرر می شوند.

سرهنگ ˈحسن رسولی منفردˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به استفاده شهروندان از شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک، اظهارکرد: فرهنگ استفاده از این شبکه ها بستگی به نحوه رفتار افراد دارد.

وی گفت: اگر در این زمینه به درستی عمل شود، تهدیدهای موجود تبدیل به فرصت می شود.

سرهنگ رسولی با یادآوری به وحشت استفاده از ویدئو در اوایل انقلاب، گفت: به مرور زمان و با ارائه آموزش های اجتماعی و استفاده از آن در مدارس، ویدئو توانست جایگاه خود را در جامعه بدست آورد.

وی تصریح کرد: استفاده از فیس بوک و توئیتر نیز مشابه ویدئو است و استفاده از این سرویس های ارتباطی و اجتماعی به هوشیاری، ذکاوت و مطالعه نیاز دارد.

معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران خاطرنشان کرد: قطعا وقتی از این ابزارها به خوبی استفاده شود، دشمنان در سوء استفاده از آنها علیه ایران اسلامی دچار ندامت می شوند.

وی تاکید کرد: نباید این گونه ابزارها حذف شوند، بلکه باید با مدیریت صحیح از آنها به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: شهر هویزه تنها شهر باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی است که آثار جنایات جنگی هنوز در آن وجود داشته و نگهداری می شود.

رسولی افزود: در استان خوزستان بخصوص خرمشهر آثار فراوانی از جنایات جنگی صدام نگهداری می شود.

وی با اشاره به اینکه آثار جنایات جنگی جنگ تحمیلی ثبت ملی شده، تصریح کرد: سنگرها، ادوات و لوازم جنگی که از آن دوران باقی مانده مورد توجه هموطنان و حتی میهمانان خارجی قرار می گیرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه متاسفانه این آثار ثبت جهانی نشده، ابراز امیدواری کرد؛ آثار باقی مانده از صحنه های جنگ به نحو طبیعی بازسازی و نگهداری شوند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.