سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي امروز اعلام کرد اگر هيچ کشوري با انهدام تسليحات شيميايي سوريه در خاک خود موافقت نکند، بيش از 1000 تن از تسليحات سوريه را مي‌توان در دريا از بين برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کريستيان شارتيه سخنگوي سازمان منع سلاح هاي شيميايي گفت: اين امکان از چند وقت پيش در حال بررسي است. اين امکان همواره وجود دارد و يکي از فرضيه هاي مختلفي است که کشورهاي عضو در نظر گرفته اند. تا زماني که تصميمي گرفته نشده است اين يک امکان باقي مي‌ماند. 

شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي روز جمعه در ديوان لاهه نقشه راهي را براي از بين بردن تسليحات شيميايي سوريه تا نيمه سال 2014 تصويب کرد. در اين نقشه راه، طرحي ارائه شده که در آن شيوه‌هاي ممکن براي از بين بردن اين تسليحات در خارج از سوريه در روي زمين يا در دريا بيان شده است. اين طرح قرار است پيش از 17 دسامبر به تأييد کشورهاي عضو سازمان منع سلاح هاي شيميايي برسد.

روز جمعه پايان مهلتي بود که در چارچوب توافق روسيه و آمريکا داده شد تا از حملات نظامي آمريکا عليه سوريه جلوگيري شود. 

اما به رغم تفاهم درباره از بين بردن تسليحات شيميايي سوريه خارج از کشوري که در حال جنگ است، هيچ کشوري تا امروز نپذيرفته است اين امر در خاک آن صورت گيرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار