مدیرکل دفتر انجمن های علمی و المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تعدد برگزاری مسابقات علمی در این دانشگاه گفت: "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" در زمینه برگزاری مسابقات علمی جزء دانشگاه های برتر و مطرح بشمار می رود.

به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مالک نادری در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات ملی  سازه های  لحیم کاری افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه برگزاری مسابقات ملی و بین المللی طی سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و مسابقات علمی این دانشگاه در سطوح ملی و بین المللی در جایگاه مطلوبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات علمی شور و نشاط در محیط دانشگاه ایجاد می کنند، افزود: مسابقات علمی علاوه بر ایجاد نشاط در محیط های دانشگاهی موجب تقویت حس همکاری و کار گروهی در دانشجویان می شود و براین اساس دانشجویان می توانند برای حضور در مشاغل مختلف آماده شوند.

مدیرکل دفتر انجمن های علمی و المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری مسابقات لحیم کاری تصریح کرد: این مسابقه به گونه ای طراحی شده که دانشجویان بتوانند دروس تئوری را که در کلاس درس فرا می‌گیرند به صورت عملیاتی اجرا کنند.

نادری با بیان اینکه مسابقات ساز ه های لحیم کاری برای اولین بار در کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: آیین نامه برگزاری مسابقات لحیم کاری پس از انجام مطالعات علمی تدوین شده است و این مسابقات براساس آیین نامه اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به سطح مسابقات لحیم کاری این مسابقه در چند سال آینده به عنوان یکی از بهترین مسابقات دانشجویی بشمار خواهد رفت.

مدیرکل دفتر انجمن های علمی و المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در این اداره کل مرکز ایده پردازی و نوآوری راه اندازی شده که این مرکز ایده های دانشجویان که قابلیت تبدیل به محصول را دارند تا سقف 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض مورد حمایت قرار  می دهد.

تاکنون در این مرکز 20 طرح پژوهشی به اتمام رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار