معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه همه دستگاههاي اجرايي كشور تاكيد كرد: براي بهبود فضاي كسب و كار نيازمند تعامل و همگرايي جمعي هستيم .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، «حسين ابويي مهريزي» در اولين نشست هم انديشي روساي سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانها با معاون برنامه ريزي وزارتخانه كه با موضوع بهبود فضاي كسب و كار و با هدف توانمندسازي بنگاهها برگزار شده بود افزود: فلسفه وجودي دستگاههاي مختلف،خدمت‌به مردم و تسهيل و روان سازي ارائه خدمات است و براي بهبود فضاي كسب و كار دركشور نبايد شاخص تسهيل فرايندها را از ياد برد.

وي با اشاره به اينكه تعداد بنگاههايي كه با توليد مستمر و كيفيت مطلوب در عرصه صنعت، معدن و تجارت به فعاليت مي پردازند در واقع گوياي وضعيت اين بخش از اقتصاد كشورو شاخص اثر بخشي عملكرد ما هستند تصريح كرد: اثربخشي اقدامات دولتمردان و مسئولان زماني آشكار خواهد شد كه شاهد رشد مستمرتوليد و فروش با صرفه وسود در عرصه هاي داخلي و خارجي باشيم.

 ابويي مهريزي در ادامه برگزاري اين نشست را در افزايش تعاملات و تبادل نظرات و تجربيات مسئولان استاني  و سياستگذاران ستادي موثر دانست وگفت: برقراري روحيه مفاهمه و همفكري در رسيدن به اهداف تعيين شده تاثيرگذار خواهد بود.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت همچنين تصريح كرد: بهبود فضاي كسب و كار  تنها مربوط به يك وزارتخانه نيست و كل دستگاههاي اجرايي  كشور در اين راستا دخيل هستند تا بتوان در يك چارچوب و برنامه مدون وبا همگرايي بيشتر دراين زمينه، اهداف تعيين شده محقق شود.

به گفته وي؛تمام ارگانها كه در زنجيره برنامه ريزي تا اجرا هستند در رسيدن به اهداف كلي بخش صنعت، معدن و تجارت موثرند و در اين بين نقش سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانها نيز بسيار حائز اهميت است.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت درادامه سخنان خود شفاف سازي و اثر بخشي قوانين و مقررات و تسهيل فرايندهاي اجرايي را از مهمترين مواردي ذكر كرد كه سازمانهاي استاني بايد بيش از گذشته به آن اهتمام ورزند.

وي خطاب به روساي سازمانهاي صنعت،معدن و تجارت استانها از آنها خواست تا به دو موضوع رقابت پذيري و اقدامات لازم براي تقويت و  بهبود مستمر فضاي كسب و كار توجه ويژه داشته باشند.

 ابويي مهريزي ؛ پوپايي و تحول سازنده در تفكرات و نگرش ها را لازمه توسعه و زمينه ساز رشد بيشتر دانست و گفت: دراين ميان توجه به موضوع زمان وكاهش هزينه هاي مبادله  از مهمترين مواردي است كه به افزايش راندمان كمك مي كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از روساي استاني خواست تا به شناسايي و تفكيك هر اقدام اجرايي كه در حال حاضر در درون ستاد صورت مي گيرد اما ماهيت غيرستادي دارد اقدام كنند.

لازم به ذكر است : در اين مراسم ضمن بيان ديدگاهها و نقطه نظرات روساي سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استانها ، مدير كل دفتر مطالعات اقتصادي و امور كسب و كار وزارت صنعت، معدن وتجارت به مهمترين موضوعات پيرامون نظام برنامه ريزي و پايش بهبود فضاي كسب و كار، ارتقاء رتبه در شاخص ده گانه فضاي كسب وكار و سياستهاي تدوين شده دراين راستا از سوي وزارتخانه پرداخت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار