خندان‌دل گفت: موضوع گسترش طرح ترافیک و اجرای طرح زوج و فرد به صورت درازمدت در جلسه امروز (چهارشنبه) شورای عالی ترافیک مورد تصویب قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، هوشنگ‌ خندان‌دل معاون عمران شهری و توسعه روستایی وزیر کشور و رئیس شورای عالی ترافیک در حاشیه جلسه این شورا در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال افزایش آلودگی هوا در تهران، کمیته شورای عالی ترافیک امروز تشکیل جلسه داد و در این جلسه استاندار تهران پیشنهاداتی را در راستای مقابله با آلودگی هوا ارائه کرد.

وی افزود: استاندار تهران در این جلسه سه پیشنهاد را با موضوع اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل برای یک دوره درازمدت و تا پایان سال ارائه داد که متاسفانه به دلیل ضعف در شبکه حمل و نقل عمومی این موضوع مورد تایید شورای عالی ترافیک قرار نگرفت.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: گسترش محدوده طرح ترافیک نیز از موضوعات دیگری بود که از سوی استاندار تهران در راستای کاهش آلودگی هوای تهران پیشنهاد شد که این موضوع نیز به دلیل فقدان بسترهای لازم مورد تایید شورا قرار نگرفت.

خندان‌دل اظهار داشت: پیشنهاد سومی که استاندار تهران در راستای کنترل آلودگی هوای تهران در جلسه امروز شورای عالی ترافیک مطرح کرد، این بود که در مواقع اضطراری که وزارت بهداشت نیز حالت اضطرار را اعلام می‌کند با تایید وزارت کشور و استانداری تهران طرح زوج و فرد در شهر تهران عملی شود.

معاون وزیر کشور درباره بررسی ممنوعیت فروش طرح ترافیک در جلسه امروز (چهارشنبه) شورای عالی ترافیک گفت: بحثی درباره این موضوع صورت نگرفت.

خندان‌دل همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه راهکار از سوی شورای عالی ترافیک برای جایگزینی خودروهای فرسوده که نقش بسیاری در آلودگی هوای تهران دارد، اظهار داشت: در این جلسه درباره این موضوع صحبت نکردیم اما براین باوریم که خودروهای فرسوده و همچنین کیفیت سوخت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در راستای کاهش آلودگی هوای تهران مورد بررسی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز شورای عالی ترافیک درباره کیفیت سوخت‌های عرضه شده به وسایل حمل و نقل بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، هوا ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار