ارتقای عمر چرخ قطار با استفاده بهینه از پارامترهای تعمیری توسط پژوهشگران کشورمان محقق شد.

سید میعاد صالحی مدیر پروژه ارتقای عمر چرخ قطار در گفتگو با خبرنگار فناوری نوین باشگاه خبرنگاران افزود: هدف این پژوهش ارتقای عمر چرخ و کاهش انفصال واگن به کمک روش‌های تعمیراتی مبتنی بر آزمایش سایش و ارایه دستورالعمل مختص خطوط ریلی مورد مطالعه و همچنین مبتنی بر امکان به کارگیری جوشکاری تعمیری چرخ قطار است که با تدوین الگویی متناسب با شرایط واقعی حاکم بر چرخ و ریل در یک مسیر مشخص محقق شده است.

وی گفت: نتایج مربوط به آزمایش سایش نشان می‌دهد در نتیجه سایش، توزیع تنش تغییر می‌نماید که این تغییر در توزیع تنش، روندسایش چرخ را دست خودش تغییر می‌کند بنابراین بهبود شرایط تماس چرخ و ریل می تواند تا حدود زیادی تنش های اعمال شده به چرخ و ریل را کاهش دهد.

این مبتکر اظهار کرد: با محاسبه هزینه‌های ناشی از تعمیرات و انفصال و با در نظر گرفتن نتایج حاصل از شبیه سازی سایش و تدوین یک کد کامپیوتری برای پردازش اطلاعات و محاسبه هزینه‌های تحمیل شده به واسطه ترمیم پروفیل چرخ و همچنین بهینه سازی فرایند بازسازی چرخ و الگو مسافری به کمک جوشکاری تعمیری، دستورالعمل تعمیراتی به گونه ای تدوین شده تا علاوه بر ارتقا و بهبود عمر چرخ مدت زمانی که ناوگان برای ایجاد مجدد پروفیل چرخ در اختیار مجموعه نیست کاهش یافته و شاخص در دسترس بودن و قابلیت اطمینان افزایش یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتقا ، عمر ، چرخ ، قطار ، بهینه ، پارامتر ، تعمیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار