" منوچهر آتشی" شاعر و مترجم مجموعه‌های شعری مانند آهنگ دیگر "گندم و گیلاس" را از خود بر یادگار گذاشته است.

حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران،‌  " منوچهر آتشی" شاعر و مترجم دون مهر ماه سال 1310 در دهروده دشتسان متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسط را در نوشهر به پایان رساند و به خدمت دولت در آمد آتشی مدتی آموزگار فرهنگ بود.
 
وی در سال 1339 به  تهران آمد و در دانش سرای عالی به تحصیل پرداخت " آتشی" در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی  فارغ التحصیل شد وی پس از فارغ التحصیلی در دبیرستان های قزوین تدریس کرد.
 
"منوچهر آتشی" از سال 1333 انتشار شعرهایش را شروع کرد و در فاصله چندین توانست در شمار شاعران مطرح معاصر در آید نخستین مجموعه شعرش  را با  عنوان " آهنگ دیگر" در سال 1339 در تهران چاپ کرد.
 
 آتشی پس از مجموعه " آهنگ دیگر" دو مجموعه دیگر برنامه های " آواز خاک" و " دیدار در خلق" را منتشر کرد جز این مجموعه های شعر از وی ترجمه داستان " فوتیامارا" اثر انگتا تسینو سیلونه به زبان فارسی انتشار یافت.
 
آتشی علاوه بر مجموعه های شعر "وصف گل سوری" ، " گندم وگیلاس"،زیباتر از شکل قدیم جهان"، " حادثه در بامداد، ترجمه آثاری چون " دلاله" اثر توزتنون وایلدر،" لنین" اثر "مایاکوفکسی" نیز از خود به یادگار مانده است.
 
دو کتاب پیرامون آثار منوچهر آتشی با  عنوان " منوچهر آتشی" نوشته " محمد مختاری"و " پلنگ دره دیزاشکن" نوشته "محمد مختاری" نگارش یافته است.
 
همچنین "منوچهر آتشی" برگزیده کتال سال جمهوری اسلامی و همچنین همایش چهره‌های ماندگار در سال 1384 است وی در 29 آبان 1348 دیده از جهان فرو بست.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار