مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری از کاهش 11 درصدی میانگین وزنی بارش در فصل زراعی جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مهرداد قطره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری ( اول مهر 92 تا کنون ) در استان چهارمحال و بختیاری را 78 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان، نسبت به دوره مشابه سال قبل ( اول مهر تا 29 ایان )، حدود 11 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان بارش، نسبت به میانگین بلند مدت ( 20 ساله ) دوره مشابه ( اول مهر تا 29 ایان ) هم حدود یک درصد افرایش داشته است.

قطره، همچنین خاطر نشان کرد: مجموع بارندگی در استان چهارمحال و بختیاری طی سال زراعی جاری ( اول مهر تا 29 آیان )، در مقایسه با میانگین سال زراعی کامل ( اول مهر تا 31 شهریور سال بعد )، حدود 88 درصد کاهش داشته، که پیش بینی می شود این کاهش، با ادامه بارش ها جبران شود. 

وی، با اشاره به وضعیت کنونی هوای استان چهارمحال و بختیاری، گفت: از اواخر وقت دوشنبه گذشته، هوای استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار گرفته است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در تمام نقاط استان این سامانه بارشی وجود دارد که تا صبح امروز، بیشترین مجموع میزان بارش در استان، با 27 میلیمتر در شهر فارسان و کمترین میزان با  7 میلیمتر در فرخ شهر اعلام شده است.

قطره، با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل صبح روز جمعه آینده در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در این مدت بارش متناوب باران، و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان، بارش برف را شاهد خواهیم بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.