"محمدرضا شرفی خبوشان" رمان تاریخی "یحیی و یاكریم" را بر اساس واقعه 15 خرداد برای نوجوان نگاشته که این اثر برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده شده است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از از سوره مهر؛ شرفی درباره این اثر اظهار داشت: این رمان با دو زاویه دید «دانای كل» و «اول شخص» روایت شده كه اول شخص آن نوجوانی است كه در زمان حال به سر می‌برد و تاثیرات واقعه 15 خرداد را مشاهده می‌كند و با نگاهی جستجوگر درپی كشف ماهیت این واقعه بر می‌آید.
 
وی ادامه داد: فكر می‌كنم "یحیی و یاكریم" به خوبی توانسته ماهیت رخداد 15 خرداد سال 42 را برای نوجوانان روشن كند و مخاطب با خواندن آن هم قادر خواهد بود برداشت درستی از این واقعه به دست آورد و هم به طور كلی دید خوبی نسبت به رویدادهای تاریخی پیدا كند.
 
این نویسنده همچنین درباره زبان رمان خاطر نشان كرد: در این رمان سعی داشته‌ام از لفاظی‌های زیاد برای نوجوانان جلوگیری كنم، همچنین زبان ساده و روان رمان در كنار درگیری های رخداد كه در هر فصل واقع شده توانسته به جذابیت رمان كمك كند.
 
شرفی در ادامه به پایبند بودن به اصول تاریخی در رمان اشاره كرده، افزود: همانطور كه مستحضرید نگارش داستان و رمان تاریخی كار بسیار مشكل است زیرا نویسنده هم باید به وقایع تاریخی پابند باشد هم از تكنیك‌های داستان‌نویسی غافل نشود لذا من در این رمان سعی داشته‌ام، واقعیت‌های غیرقابل انكار را با تكنیك‌های داستان‌نویسی برای نوجوانان به نگارش درآورم.
 
گفتنی است این رمان بر اساس مجموعه «روزهای انقلاب» از جمله طرح‌های دفتر ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری است كه با مشاركت 20 نویسنده فعال و نام‌آشنا در این حوزه نوشته می‌شود.
 
این مجموعه كه به تازگی 11 جلد از آن به انتشارات سوره مهر تحویل داده شده، به منظور آشنایی گروه سنی نوجوانان با مهمترین وقایع در متن انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: رمان ، ادبیات ، داستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار