عضو کمیسیون صنایع گفت: آقای دکتر روحانی! مردم کردستان همچنان منتظر تدبیری از جانب شما هستند تا امید همچنان در دلشان زنده بماند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در جلسه علنی امروز چهارشنبه (29 آبان‌ماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته در لبنان، اظهار داشت: از ملت ایران به خاطر خلق حماسه سیاسی و مشارکت پرشور در انتخابات 24 خرداد تشکر می‌کنم.
 
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: اینجانب و مردم کردستان با نگاه به برنامه و شعارهای شما و همچنین بیانیه شماره 3 اقوام و مذاهب، حدود 80 درصد رای خود را به نام شما به صندوق ریختیم و اکنون که در پایان دوره صد روزه شما هستیم، متاسفانه هیچ خبری از اقدام دولت تدبیر و امید در کردستان نیست.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس، تصریح کرد: آقای دکتر روحانی مردم کردستان همچنان منتظر تدبیری از جانب شما هستند تا امید همچنان در دلشان زنده بماند.
 
وی با اشاره به انتصاب استاندار کردستان اظهار داشت: تا امروز استاندارانی که برای این استان منصوب شده بودند، تقریبا بومی بودند و طبق آخرین، اخبار کردستان بازهم باید یک استاندار غیر بومی را تجربه کند، امیدوارم شعار رفع تبعیض شما فقط حرف نباشد و عملی شود، چرا که باید برای مردم کردستان پاسخ داشته باشید و بتوانید شعار اعتدال را اجرایی کنید.
 
بیگلری ادامه داد: مردم کردستان تا پایان 4 ساله دوره ریاست شما همراه شما هستند و به رای خودشان به شما احترام می‌گذارند بنده به عنوان یک وکیل کُرد از شما انتظار دارم در مدیریت‌ها از مردم کردستان استفاده کنید.
 
عضو کمیسیون صنایع بیان کرد: رئیس‌جمهور، مردم کردستان در راستای شعارهای شما این انتظار را داشتند که در پست وزارت سهمی داشتند اما امروز از روی ناچاری به پست های پایین تر نیز قانع هستند، لذا امیدوارم امید مردم شریف کردستان به ناامیدی تبدیل نشود.
 
نماینده مردم سقز و بانه خطاب به دکتر روحانی تصریح کرد: انتظار داشتیم دولت شما در صد روز به وضعیت اشتغال، معادن، راه و پروژه‌های نیمه تمام کردستان رسیدگی کند، اما علی رغم پیگیری‌های فراوان اینجانب، تا به امروز اقدام قاطع صورت نگرفته است.
 
وی اضافه کرد: مردم کردستان به کلمه اعتدال دکتر روحانی احترام قائلند و معنی آن را رفع تبعیض و کاستی‌های محرومیت‌ها می‌دانند، لذا دولتمردان دولت شما باید شعارهای شما را سرلوحه کارشان بدانند و در جهت ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد کارخانه در سقز و بانه همت گمارند.
 
عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: مردم سقز و بانه از روی ناچاری به پدیده شوم قاچاق روی می آورند و در دو ماه گذشته نیروی انتظامی و هنگ مرکزی شهرستان بانه با تیراندازی بیرحمانه شش نفر از هموطنان بیگناه محروم بانه را کشتند. جالب این است که اکثر اینها همراه خانواده‌هایشان بودند و در جلوی چشم زن و بچه‌هایشان کشته شدند.
 
بیگلری ادامه داد: جالب تر اینکه در هیچ یک از این ماشین‌ها یک گرم قاچاق هم وجود نداشت و نیروی انتظامی هم خودش این واقعیت را تائید می‌کند.
 
بنده از وزیر کشور بابت این قضیه و جمع آوری و پاکسازی مین های کردستان سوال کردم و منتظر بررسی این موضوع هستم.

این نماینده در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار