فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به این که عزت اساسی، فروش استقلال و تن دادن به سازش و مذلت نیست گفت: راه کسب عزت تکیه بر خدای متعال است وگرنه دشمن هیچ چیز به ما نمی‌دهد لذا یک روز حمله نظامی یک روز حمله فرهنگی و اقتصادی و یک روز نیز حمله سیاسی و جنگ دیپلماسی بوده که همه از آزمایشات الهی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در همایش فرشته‌های سوسنگرد که به مناسبت یادبود آزادسازی سوسنگرد در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار داشت: عملیات آزادسازی سوسنگرد و سایر عملیات‌های دفاع مقدس استمرار صحنه عاشورا و کربلاست.
 
وی افزود: مکتب اباعبدالله الحسین(ع) به ما درس آزادگی آموخت و فقط حادثه‌ای در تاریخ نبوده بلکه نشان دادن راهی در طول تاریخ بشریت و مبارزه با ظالمان است.  
 
احمدی مقدم تصریح کرد: صبر، استقامت و مقاومت درس اول مکتب اباعبدالله(ع) است که در لحظات اوج فداکاری در حماسه عاشورا فرمود خدایا راضی به رضای خود و مطیع امر تو هستم.
 
رئیس پلیس کشور گفت: شهادت در این جا یک امر قطعی است و حضرت امام حسین(ع) می‌فرماید این یک امتحان الهی است و هر چه امر خدا باشد تسلیم آن هستیم.
 
وی افزود: قرآن می‌گوید امکانات وعده در جنگ مهم نیست و عده قلیلی می‌توانند بر عده کثیری با صبر و استقامت پیروز شوند و در حماسه عاشورا نیز همین گونه بود.  
 
احمدی مقدم اظهار داشت: در عملیات آزادسازی سوسنگرد و دلاور مردی‌های شهید چمران نیز این موضوع نشان داده شد لذا نباید همه چیز را در کفه ترازوی مادی قرار داد.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: آزادسازی سوسنگرد در روز تاسوعا تکرار حماسه عاشورا در مقیاسی دیگر در حول محور اسلام بود که اقوام گوناگون اعم از عرب، کرد، ترک، لر از همه جای ایران آمده بودند و در دفاع از اسلام و ولایت جنگیده و فرمان امام ولی خدا را اجابت کردند.  
 
احمدی مقدم گفت: عزت سرخم کردن به ارتش قدرتمند و فروش استقلال و تن دادن سازش و مذلت نیست بلکه عزت واقعی يعني قطع امید از هر چه غیرخدا است.
 
وی افزود: این آموزه‌های رزمندگان دفاع مقدس و استمرار مکتب اباعبدالله و اهل بیت است و هر جا در دفاع مقدس آزاد شد با این فرمول بود حتی بعضا در جاهایی که امکانات ما بیشتر بود شکست‌هایی صورت گرفت.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: راه کسب عزت تکیه بر خدای متعال، صبر و استقامت، یاری دین خدا، ایثار و فداکاری است وگرنه دشمن هیچ چیز به ما نمی‌دهد.
 
وی تصریح کرد: یک روز حمله نظامی بود و یک روز حمله فرهنگی قربانیان جنگ نظامی شهدا هستند که خانواده‌های آنان افتخار می‌کنند اما قربانیان جنگ فرهنگی معتادان مواد مخدر هستند.
 
احمدی مقدم گفت: حمله اقتصادی و فشار و تحریم و ایجاد مضیقه‌ها نیز پرده دیگری از امتحان و صبر است و در این جا نیز باید صابر بود و حمله سیاسی و جنگ دیپلماسی نیز از آزمایشات الهی است.  
 
وی افزود: برای رسیدن به مسیر کمال باید از این آزمایشات سربلند بیرون آمد و اساسا امتحان‌ها برای مومنان و صابران است.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی باید از این امتحان‌ها بیشتر تحمل کند تا پرچم به دست صاحب اصلی آن سپرده شود نه این که خدایی نکرده امتحان‌هایی پیش بیاید و کسانی که در آن موقع نفس امام را درک کرده و رزمندگان را دیده‌اند در نیمه‌های عمر همه دستاوردهایمان را به مطاع دنیا بفروشند.  
 
وی تصریح کرد: موضوع مهم در حماسه آزادسازی سوسنگرد بصیرت و تقوا در محور ولایت است و عشق به اسلام و امام موج می‌زند لذا یک جمله امام معجزه کرده و عنایات خدا را رقم می‌زند.
 
احمدی مقدم گفت: سوسنگرد دروازه اهواز بود و علی رغم تبلیغات دشمن برای همراه کردن عرب‌های سوسنگرد با خود می‌بینید که چگونه مردم بر گرد ولایت با دشمن می‌جنگند.  
 
وی با اشاره به نقش محوری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این عملیات اظهار داشت: مقام معظم رهبری مراحل سخت جانبازی و امتحانات بزرگ را گذراندند تا به امامت رسیدند.
 
احمدی مقدم تصریح کرد: عملیات آزادسازی سوسنگرد امتحانی برای خائنان نیز بود قطب‌زاده رئیس تلویزیون رسمی کشور شکست سوسنگرد را اعلام کرد اما آزادسازی آن را اعلام نکرد و هم چنین کارشکنی‌های بنی صدر برای این که فرمان امام(ره) محقق نشود زیرا سرزمین برای آن‌ها مهم نبود بلکه می‌خواستند فرمان امام زمین زده شود.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: سرزمین ایران به اعتبار اسلام است که تقدس پیدا می‌کند و در عملیات آزادسازی سوسنگرد شاهد حضور همه اقوام و نیروهای چندگانه ارتش، سپاه، ژاندارمری، شهربانی، کمیته، ستاد جنگ‌های نامنظم، عشایر و بومی‌های منطقه بودیم که همه با هم حضور یافتند لذا همدلی و برادری‌ها موجب پیروزی و منیت‌ها موجب شکست است و نقطه عزت ترک منیت‌هاست.
 
وی خاطر نشان کرد: باید از همه کسانی که در حفظ و نشر فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس حضور دارند و از همه رزمندگان، شهدا، جانبازان، آزادگان و مردم مدافع مکتب اباعبدالله الحسین(ع)سپاسگذاری کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: همایش ، فرشته ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار