آیت‌الله رسولی گفت: ابن شهرآشوب برای نوشتن کتاب المناقب از 3 هزار جلد کتاب استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی امروز در مراسم افتتاحیه کنگره علامه بن‌شهرآشوب ساروی در ساری در سخنانی افزود در اوایل طبلگی‌ام قبل از سال 40 از کارهای که انجام دادیم چاپ چند نسخه از منابع ابن شهرآشوب بود.

وی ادامه داد: المناقب را هم در آن مقطع چاپ کردیم که شاید بهترین چاپ‌های المناقب در همان مقطع صورت گرفت که مرجع تصحیح بحارالانوار است.

وی با بیان اینکه که این کتاب‌ها را که به چاپ رساندیم قرار شد خمسی که از سود این کار به‌دست آوردیم و آن را به طلاب بدهیم، یادآور شد: در آن زمان به نزد امام رفتیم و برای این کار اجازه خواستیم.

رسولی محلاتی با اشاره به اینکه رهبری هم در آن مقطع در قم تحصیل می‌کردند و رفاقتی بین ما بود چندین جلد کتاب که یکی از این کتاب‌ها المناقب بود را به ایشان دادیم، افزود: بعدها که رهبری در جایگاه ولایت فقیه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند یک روز به من یادآوری کردند که چقدر از دریافت کتاب المناقب لذت بردند.

وی با اعلام اینکه ایشان فرمودند که در آن مقطع به دلیل کم پولی نتوانستم این کتاب را تهیه کنم، ابراز داشت: کتاب المناقب از کتاب‌های کم نظیر در میان طلبه‌های آن زمان بود و عاشقان زیادی داشت.

رسولی محلاتی اظهار داشت: ابن شهرآشوب برای نوشتن کتاب المناقب از سه هزار جلد کتاب استفاده کرده است./س

برچسب ها: عصاره ، کتاب ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.