مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران گفت: باغاتی در محدوده مناطق یک، سه و پنج تهران تملک شده که در آنها درختانی با قدمت 200 ساله وجود دارند كه حفاظت از این درختان به شکل مطلوبی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران"علی محمد مختاری"  اظهارداشت: تملک باغات شهر تهران برای جلوگیری از تخریب و ساخت و ساز در آنها جزو برنامه های اصلی شهرداری است و در این خصوص اقدامات جدی در حال انجام است.

وی از خرید چند باغ در محدوده مناطق یک، 3 و 5 خبرداد و گفت: باغ ملک که در منطقه یک واقع شده از جمله این باغات است که هم‌اکنون نیز کار ساخت آن شروع شده و یک سال دیگر به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سب شهر تهران اظهارداشت: باغ ملک دو قطعه ای تفکیک شده از مجموعه 10 هکتاری است که مساحتی معادل 8200 متر مربع دارد.

مختاری افزود: تبدیل باغ ملک به باغی عمومی جهت گذران اوقات فراغت مردم در دل محیطی طبیعی در بطن شهر، با حداقل دخل و تصرف در آن هم ضامن بقای حیات این باغ تاریخی خواهد بود، هم گردشگری طبیعی در محیط بکر و دست نخورده باغ تاریخی را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این در منطقه 5 نیز خرید باغات کن را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به هزینه بیش از 500 میلیارد ریالی شهرداری تهران برای تملک باغات در سال گذشته گفت: معدود باغات باقی مانده در شهر تهران باید به هر شکلی برای آینده شهر حفظ شود و بر اساس طرح تفضیلی شهر تهران هرگونه تغییر کاربری این باغات نیز ممنوع بوده و شهرداری تهران با آن مخالفت می‌کند.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: باغات ، تملک ، درختان ، کهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار