مسئول مبارزه با بیماری‌ها در شبکه بهداشت شهرستان بجستان گفت: به مناسبت هفته جهانی دیابت، کلینیک دیابت در بیمارستان شهید مدنی این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین رزم‌آرا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سیستم بهداشت و درمان اظهار کرد: تمام مراکز درمانی روستایی و خانه‌های بهداشت آماده ارائه خدمات به بیماران دیابتی روستایی است و همه بیماران به صورت ماهانه توسط بهورز کنترل می‌شوند و آموزش‌های لازم به آنها داده شده و در پرونده مخصوص بیمار ثبت می‌شود.

وی افزود: پزشک مرکز نیز هر 3 ماه یک‌بار به صورت برنامه‌ریزی شده تمام بیماران را ویزیت کرده و آزمایشات لازم را برای آنها درخواست می‌کند.

این مسئول ادامه داد: یکی از آزمایشات قند خون ناشتای بیمار است که حتماً هر سه ماه یک‌بار به صورت آزمایشگاهی توسط بهورز با دستگاه‌های گلوکومتری که در خانه‌های بهداشت موجود است پایش می‌شود و تمامی خدمات بهورز و پزشک رایگان است.

وی افزود: به بیماران دیابتی در نقاط شهری نیز طی جلسات آموزشی که طی سال برگزار می‌شود آموزش‌های لازم توسط متخصصان داده شده و در صورت امکان قند آنها با دستگاه گلوکومتر چک می‌شود.

مسئول مبارزه با بیماری‌ها در شبکه بهداشت شهرستان بجستان تصریح کرد: همه بیماران باید حداقل سالی یک‌بار توسط کلینیک دیابت از نظر عوارض دیابت بررسی شوند که این خدمات در بیمارستان 22 بهمن گناباد تاکنون قابل دسترسی بوده است.

رزم‌آرا گفت: امسال کلینیک دیابت به مناسبت هفته دیابت در بیمارستان شهید مدنی راه‌اندازی می‌شود که به این ترتیب دسترسی بیماران به این خدمات بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد شد.
برچسب ها: بجستان ، دیابت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.