معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: اردبیل 130 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در بخش‌های مختلف دارد که اغلب آنها محلی و سنتی مدیریت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حامد عاملی امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: ما باید با گذر از کشاورزی سنتی و واحدهای تولیدی، صنعتی و تبدیلی با ارزش پایین به سمت استقرار واحدهای تولیدی عظیم و صنعتی برویم تا توان رقابت با سایر استان‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیشتر تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های تولیدی و صنعتی دام، طیور، صنایع تبدیلی و مجموعه‌های آبزی‌پروری کوچک هزینه شده است، عنوان کرد: به رغم آنکه استان اردبیل یکی از قطب‌های بخش کشاورزی است اما اگر از ما سراغی از دامداری‌های صنعتی و سالن‌های بزرگ گلخانه‌ای و همچنین مجتمع‌های شیلات را در این استان بگیرند هیچ پاسخی برای ارائه نداریم و مجبور هستیم تا واحدهای تولیدی سنتی و کوچک را معرفی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل یادآور شد: با این شرایط توان رقابت با دیگر استان‌ها وجود ندارد و بهتر آن است که بخش عظیمی از تسهیلات را از این به بعد به مجموعه‌های تولیدی عظیم و قطب‌های تولیدی در بخش کشاورزی اختصاص دهیم تا توانمندی‌ها در این حوزه ارتقا یابد.

عاملی ضرورت احیای شهرک‌های گلخانه‌ای دامداری‌ها و دامپروری‌های صنعتی، مجتمع‌های عظیم شیلات و ... را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: امسال مصمم هستیم تا با شناسایی این ظرفیت‌ها بخش عظیمی از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی را به این مجموعه‌ها اختصاص دهیم تا توانمندی‌ها در این حوزه ارتقا یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.