رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پایدار با مدیریت مطلوب و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست محقق می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مجید جلیل سرقلعه؛ نماینده مردم شهرستان لردگان و رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، با اشاره به تاثیر مستقیم مؤلفه های زیست محیطی بر رونق بخش های مختلفی همچون؛ آب، صنعت، کشاورزی و ... حتی دیپلماسی کشورها، با بیان این نکته، که منابع آب استان چهارمحال و بختیاری در تامین آب شرب و کشاورزی به درستی مدیریت نشده است، تصریح کرد: مشکل مذکور، صدمات زیادی به این منابع وارد کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نهادینه نشدن جایگاه محیط زیست برای مردم به عنوان یک نهاد بالا دستی کشور، اضافه کرد: دولت نیز باید برای آموزش مردم در زمینه حفاظت محیط زیست برنامه ریزی کند و مردم نیز با تشکیل نهادهای غیردولتی، در حفاظت از محیط زیست دولت را یاری رسانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری هم با تقدیر از رویکرد مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوعات زیست محیطی، گفت: از مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم، حفاظت محیط زیست را در اولویت برنامه ای خود قرار دهند.

سعید یوسف پور افزود: آینده پژوهی در حفاظت محیط زیست باید به عنوان یک رشته دانشگاهی در کشور تدریس شود تا با برنامه ریزی علمی، محیط زیست مورد حفاظت قرار گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، پروژه ای مشترک بین دفتر عمران سازمان ملل (UNDP )، تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در چهار استان کشور در حال اجراست که محدوده پایلوت استان چهارمحال و بختیاری بالغ بر 124 هزار هکتار است و اجرای کامل اهداف این پروژه به حمایت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

یوسف پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پدیده زوال و خشکیدگی گونه های گیاهی مرتعی و جنگلی زاگرس، مدیریت این منابع را یکی از چالش های اصلی پیش رو عنوان نمود و گفت: کاهش آسیب ها به این منابع نیز به همکاری دولت و مجلس نیاز دارد.

یوسف پور با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی، افزود: ارتقاء ساختار و چارت سازمانی این اداره کل در استان که در دوسال گذشته از 83 پست به 385 پست ارتقاء یافته، نیازمند تامین اعتبار و صدور مجوزهای لازم و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی در پایان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری، هفت منطقه تحت مدیریت و پنج منطقه حفاظت شده دارد و اضافه شدن چهارمنطقه جدید با نام های؛ خداآفرین، سراب، نازی و شیرستان در برنامه های حفاظتی آتی این اداره کل قرار گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.