شهردار فردوس از برگزاری همایش روز فردوس در 10 آذرماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  حمید حلاج‌مقدم اظهار کرد: همایش روز فردوس به پشتوانه استقبال مردم شهرستان با دعوت از جامعه دانشگاهی، فرهیختگان و صاحبان آثار فرهنگی تالیفی، تحقیقی و پژوهشی در روز 10 آذر‎ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرهنگ غنی شهرستان فردوس و نیز هشتادونهمین سال تاسیس شهرداری در این شهر، گفت: شهرستان فردوس با قدمت بالای شهرنشینی، نخستین شهر خراسان جنوبی بوده که شهرداری آن در سال 1304 تاسیس شده است.

شهردار فردوس افزود: در کنار همایش روز فردوس، نمایشگاه‌هایی در قالب معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، تولیدی، صنایع دستی و جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهرستان برگزار می‌شود تا گامی برای شناساندن این قابلیت‌ها به نسل جوان برداشته باشیم.

حلاج‌مقدم در ارتباط با تور فردوس‎گردی و نحوه اجرای این برنامه نیز تصریح کرد: برنامه تور فردوس‎گردی با مشارکت شهرداری، شورای شهر، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی با هدف آگاه‎سازی و تقویت روحیه خودباوری در مردم و به ویژه نسل جوان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح علاقه‌مندان از آثار تاریخی، گردشگری، صنایع و معادن و همچنین منابع طبیعی این شهرستان دیدن می‌کنند.

*برگزاری مسابقه کتابخوانی در فردوس

شهردار فردوس برگزاری مسابقه کتابخوانی را یکی دیگر از برنامه‌های روز فردوس اعلام کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی با هدف آشنایی بیشتر مردم با تاریخ، قدمت، مشاهیر و شهدای فردوس با مشارکت شهرداری، شورای شهر، کتابخانه عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب «فردوس،خورشیدی بر تارک کویر» برگزار می‌شود.

حلاج‌مقدم افزود: علاوه بر این مسابقه یادداشت‎نویسی با موضوع فردوس و همچنین زنگ روز فردوس در یکی از مدارس این شهرستان نواخته می‌شود برنامه بازدید دانش‌آموزان و مردم فردوس از موزه فردوس‌شناسی نیز در روز 10 آذرماه به صورت رایگان صورت می‌گیرد.
برچسب ها: همایش ، فردوس ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.