مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: جمعیت لرستان به سمت پیری می‌رود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین دریکوند شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی لرستان در خرم‌آباد گفت: استان لرستان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد تنها 29 هزار و 48 کودک زیر یک سال هستند.

وی با بیان اینکه کودکان یک تا پنج سال لرستان 144 هزار و 830 نفر است، ادامه داد: کودکان 6 تا 10 سال بیش از 129 هزار نفر جمعیت هستند و جمعیت جوانان لرستان نیز 394 هزار و 513 نفر است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: جمعیت میانسال 25 تا 65 ساله لرستان، 852 هزار و 260 نفر است که با این عنوان جمعیت این استان رو به پیری می‌رود و جمعیت بالای 65 سال لرستان نیز 96 هزار و 86 نفر است که باید در کارگروه اجتماعی لرستان برای سنین مختلف برنامه‌ریزی شود.

دریکوند یادآور شد: طی 6 ماه نخست سال جاری آمار ازدواج در استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت 11 هزار و 560 ازدواج در لرستان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: این در حالی است که این آمار در مدت مشابه سال قبل 12 هزار و 985 مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان متذکر شد: از این میزان ازدواج در سال جاری هفت هزار و 734 مورد مربوط به شهرها و سه هزار و 826 مورد نیز در روستاهای لرستان ثبت شده است.

دریکوند در پایان با بیان اینکه طی سال جاری در هر شبانه‌روز 62 واقعه ازدواج در لرستان به ثبت رسیده است، اذعان داشت: همچنین به طور متوسط در هر ساعت سه واقعه ازدواج در لرستان به ثبت رسیده است.

وی در پایان ابراز داشت: ثبت احوال لرستان آمادگی دارد که مدارک هویتی افراد بی‌هویت را صادر کند.
برچسب ها: لرستان ، جمعیت ، پیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.