دادگستری اسپانیا روز سه شنبه حکم بازداشت بین المللی علیه "جیانگ زمین"، رئیس جمهور سابق چین و" لی پنگ" نخست وزیر سابق این کشور صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ در چهارچوب پرونده ای درباره نسل کشی در تبت بین سال های 1980 تا 1990 ، اسپانیا علیه این دو مقام سابق چین حکم بازداشت بین المللی صادر کرده است.

دادگاهی در مادرید برای تحقیق در این باره خود را ذیصلاح تلقی می کند زیرا یکی از شاکیان که یک تبتی تبعیدی است، دارای تابعیت اسپانیایی است و دادگستری چین نیز هنوز درباره این ادعاها تحقیقاتی را آغاز نکرده است.

دادگستری اسپانیا از سال 2005 برای تعقیب جنایات گسترده ای نظیر نسل کشی، مشروط بر اینکه در کشور مربوطه قبلا تحقیقاتی در آن زمینه انجام نگرفته باشد خود را ذیصلاح می داند.

این دادگاه اسپانیایی در تصمیمی که روز سه شنبه آن را اعلام کرد، خاطر نشان کرد نشانه هایی وجود دارد که از مشارکت جیانگ زمین، لی پنگ و سه مسئول سیاسی دیگر آن دوره چین در این جنایات حکایت می کند.

این دادگاه اسپانیایی اعلام کرد به دلیل مسئولیت طولانی مدت هریک از این مقامات در دوره ای که موضوع تحقیقات قرار گرفته است و با توجه به وجود عناصری در تایید مشارکت آنها در این جنایات، این دادگاه خود را مجاز می داند حکم بازداشت بین المللی علیه متهمان صادر کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار