نماینده مردم دماوند و فیروزکوه ورودهن در مجلس شورای اسلامی بر نهادینه سازی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

 

حمید رضا مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بنابر آنچه از روایات اسلامی و سخنان ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین آمده، امر به معروف و نهی از منکر از دیگر فروع دین مقدس اسلام مهم تر است.

وی ادامه داد: سایر فروع دین از جمله جهاد، حج و ... شاید در طول زندگی رخ نداده و یا افراد استطاعت مالی برای انجام آن نداشته باشند، اما اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی ندارد.

مشهدی عباسی افزود: در هر زمان و مکان، افراد باید یکدیگر را به اجرای این دو فریضه مهم الهی تشویق کرده و تذکر دهند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی تفکر و ذکر را دو عامل اساسی سعادت انسانها برشمرد و تصریح کرد: در کلام الله مجید نیز به تفکر و تدبر در خلقت آسمان ها و زمین، گردش شب و روز و ... توصیه و تأکید فراوان شده است.

وی ادامه داد: بالاترین ذکرها اقامه نماز، تلاوت قرآن و توسلات است و مطابق فرموده نبی مکرم اسلام (ص) در حدیث ثقلین، باید به کتاب خدا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تمسک بجوییم.

مشهدی عباسی با اشاره به آیات سوره مبارکه «واقعه»، قرآن را رزق و روزی مسلمانان معرفی کرد و افزود: باید سعی کنیم تا در هر زمان صوت قرائت قرآن را بشنویم و چشمان خود را با انوار الهی آن آشنا سازیم.

مشهدی عباسی در خاتمه با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان، قرآن را پناهگاه مؤمنان معرفی کرد و افزود: سیدالشهدا (ع) نیز برای احیای دین و زنده نگه داشتن کتاب خدا جان شیرین خود، عزیزان و یارانشان را در طبق اخلاص قرار دادند و همه ما موظفیم این راه را به روشنی ادامه داده و دنبال کنیم/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.