دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اقدام به تهیه کتابی با محتوا و محوریت زن و خانواده برای طلاب سطح 2 و دانشجویان کرده است.


فریبا علاسوند نویسنده کتاب حقوق و تکالیف زن در اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: این کتاب که اکنون به مرحله جلد دوم رسیده شامل سه فصل با موضوعات زن و تکالیف فردی، زن و خانواده و زن و اجتماع است.

وی ادامه داد: این کتاب با هدف ارائه متن آموزشی برای طلاب سطح 2 و دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تهیه شده است.

علاسوند گفت: این کتاب مخاطبان را با یک دوره عمومی و نسبتاً کامل از معارف اسلامی در تبیین جایگاه زن و مناسبات حقوقی و اخلاقی زنان آشنا می سازد.

*تهیه کتاب حقوق و تکالیف زن در اسلام با 3 هزار نسخه

علاسوند گفت: کتاب جلد دوم زن در اسلام به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: اسلام مجموعه ای از آموزه های توصیفی عقايد ارزشی اخلاقی و توصیه ای حقوق و تکالیف است که برای هدایت انسان آمده و آموزه های اسلامی به سه خرده نظام اعتقادی، اخلاقی و حقوقی تقسیم می شود که در این کتاب مطرح شده است.

علاسوند اظهار داشت: با توجه به احکام ثابت و متغیر نظام حقوق اسلامی این تغییر بر اساسی تحولات اجتماعی در زندگی بشر است و لازمه جاودانگی و جامعیت اسلام است.

علاسوند گفت: علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی قم، بلوار جمهوری اسلامی، میدان سپاه، خیابان مالک اشتر پلاک 50 و یا در تهران خیابان انقلاب، خیابان بهار بعد از تقاطع سمیه کوچه شهید حمید صدیق پلاک 29 مراجعه و یا با شماره 12907610-0251 الی 13 تماس حاصل کنند.

گفتنی است: جلد اول کتاب زن در اسلام شامل 7 فصل با عناوین جایگاه انسانی زن، جایگاه ارزشی زن، تفاوت های تکوینی زن و مرد هویت و نقش های جنسیتی، نسبت میان زن و مرد برابری و فمینیسم بوده است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار