تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان بدون همراه بردن فرنگی‌کار وزن 74 کیلوگرم راهی رقابت‌های جایزه بزرگ فیلا شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، بعد از شناسایی ترکیب نهایی و همچنین برگزاری اردوهای آماده‌سازی در مراحل مختلف با حضور ملی‌پوش مطرح کشتی آزاد و فرنگی کشورمان، تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی فردا چهارشنبه بیست و نهم آبان‌ماه راهی مسابقات جایزه بزرگ فیلا می‌شوند.

2 سال پیش داشتن نماینده در رقابت‌های جایزه بزرگ فیلا نخستین تجربه برای کشتی قم بود چراکه یک کشتی‌گیر جوان و آینده‌دار قمی به نام هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم به عنوان عضو تیم ملی به این مسابقات اعزام شد و توانست در عین شایستگی رتبه پنجم را از آن خود کند.

هادی علیزاده پورنیا یک جوان جویای نام و تازه وارد به جمع بزرگان کشتی کشور و جهان بود اما با درخشش در این پیکارها نظر محمد بنا که آن موقع سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را عهده‌دار بود جلب کرد و بعد از آن در انتخابی المپیک، جام جهانی، قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و پیکارهای دانشجویان جهان برای تیم ملی کشتی فرنگی به روی تشک رفت و افتخارات زیادی کسب کرد.

حالا این کشتی‌گیر پای خود را به سبب مصدومیت به تیغ جراحان سپرده است و به همین دلیل نتوانست دعوت کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در اردوی تیم اعزامی به رقابت‌های جایزه بزرگ باکو را بپذیرد تا جای وی در تیم ملی اعزامی به آذربایجان خالی باشد.

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز وقتی با غیبت مرد اول وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در 2 سال اخیر یعنی هادی علیزاده پورنیا مواجه شدند بلافاصله فرشاد علیزاده با تجربه و چند جوان جویای نام دیگر همچون امیرحسین مولایی دیگر فرنگی‌کار قمی را به اردو فراخواندند.

با این حال اکنون تیم‌های منتخب کشتی فرنگی و آزاد کشورمان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام جایزه بزرگ فیلا در حالی قرار است روز چهارشنبه بیست و نهم آبان‌ماه راهی آذربایجان شوند که تیم ملی هیچ ملی‌پوشی را در وزن 74 کیلوگرم به این رقابت‌ها نمی‌برد، گویا مربیان تیم ملی نتوانسته‌اند در غیاب علیزاده پورنیا یک کشتی‌گیر واجد شرایط را برای اعزام به جایزه بزرگ فیلا انتخاب کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در تقویم فدراسیون جهانی کشتی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ فیلا روزهای اول تا سوم آذرماه در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار می‌شود در حالی که مسابقات فرنگی روز جمعه هفته جاری و رقابت‌های آزاد روز یکشنبه هفته آینده انجام خواهد شد.

ترکیب نهایی تیم‌های کشورمان در این رقابت‌ها در حالی مشخص شد که امیرحسین مولایی فرنگی‌کار قمی وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی را در جایزه بزرگ باکو همراهی نمی‌کند و فرنگی‌کاران در 6 وزن به مصاف حریفان خود خواهند رفت و تیم‌های منتخب کشتی فرنگی و آزاد کشورمان پس از شرکت در این رقابت‌ها بامداد سوم و چهارم آذرماه به کشور باز می‌گردند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.