وقت آن رسیده که "ویندوز XP" را پاک کنید !!!

ویندوز XP را می توان به عنوان یکی از ناامن ترین سیستم عامل های دنیا نام برد . ویندوز XP به علت توانمندی بالا در جذب انواع ویروسها، مخربها، هکرها و ... همیشه مورد انتقاد بود است! اگر شما از ویندوز XP استفاده می کنید حتما این مطلب را بخوانید. و اگر ویندوز XP ندارید انتهای متن را حتما بخوانید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ویندوز XP را می توان به عنوان یکی از ناامن ترین سیستم عامل های دنیا نام برد . ویندوز XP به علت توانمندی بالا در جذب انواع ویروسها، مخربها، هکرها و ... همیشه مورد انتقاد بود است و خواهد بود !

در ایران کاربران زیادی از ویندوز XP استفاده می کنند و می توان گفت بیشتر ادارات دولتی از ویندوز XP استفاده می کنند. طبق آمار شرکت مایکروسافت در تاریخ 8 آوریل 2013، 600 میلیون از کاربران در معرض خطر جدی قرار دارند .

با توجه به رعایت نشدن قانون کپی رایت در زمینه ویندوز در ایران بالای 90 درصد از افرادی که ویندوز XP استفاده می کنند ویندوز خود را بروز رسانی نمی کنند . و این بهترین میزبان برای یک ویروس، هکر، کرم و ... است .

البته آن دسته از افرادی که لایسنس ویندوز XP را خریدار کرده اند تا تاریخ آوریل 2014 از ویندوز آنها پشتیبانی می شود. ولی بعد از این تاریخ دیگر هیچ گونه پشتیبانی از سوی شرکت مایکروسافت از ویندوز XP نمی شود و این به این معنی است که دیگر از لحاظ امنیتی نمی توان به ویندوز XP اطمینان کرد.


شاید امنیت برای شما اهمیت زیادی ندارد و اطلاعات مهمی بروی سیستم خود ندارید و از این رو نتیجه بگیرید که ویندوز XP برای شما کافی است . باید بگویم این نتیجه گیری کاملا اشتباه است حتی اگر شما اطلاعات مهمی بر روی سیتم خود ندارید بازهم امنیت برای شما مهم است . چرا ؟

یک هکر می تواند در هک کردن یک سیستم برای اینکه از خود رد پای به جای نگذارد از سیستم شما کمک بگیرد . به این صورت که او ابتدا سیستم شمارا هک می کند و سپس با استفاده از سیستم شما عملیات اصلی خود را انجام دهد . (حتی می تواند سیستم دیگری را با استفاده از سیستم شما هک کند و از طریق آن عملیات خود را انجام دهد. ) که در این صورت اگر پلیس فتا به دنبال هکر باشد شما را متهم می کند در حالی که اینطور نبوده است.

برخی از هکر ها برای تفریح می توانند به سیستم شماآسیب برسانند . برخی از اقداماتی که هکر می تواند در آسیب زدن به سیستم انجام دهد: پاک کردن (فرمت کردن) هارد سیستم، ساخت تعداد زیادی یوزر اکانت که این کار باعث می شود شما مجبور شوید دوباره ویندوز نصب کنید، نابود کردن چیپ بایوس ، تغییر شدید در فرکانس مانیتور و سوزاندن مانیتور، تغییر BIOS و ...


تعداد دیگری از نقاط ضعف ویندوز XP

* از کارانداختن آنتی ویروس ها و فایروال ها

* در اختیار هکر قرار گرفتن اطلاعات سیستم

* نقطه ضعف در بخش Help and Support Centre سیستم عامل . در صورت سوء استفاده از نقطه ضعف در این بخش و کشاندن کاربران به سایت های مخرب و یا فریب کاربران برای بازکردن فایل های پیوست مخرب در نامه های الکترونیکی، می توان کنترل و دسترسی به کامپیوتر آسیب پذیر داشت.

* اینترنت اکسپلورر (IE)

Microsoft Outlook Outlook Express

و ...


به عنوان مثال (متاسفانه این کار بارها انجام شده است!) هکر می تواند وارد یک کافی نت شود و با اجرا کردن یک برنامه بر روی سیستم مدیر (اجرا کردن برنامه بر روی سیستم مدیر برای هکر کار سختی نیست!) از آن زمان به بعد هر گونه خرید اینترنتی که از طریق آن سیستم انجام شود اطلاعات حساب فرد از قبیل شماره کارت، رمز دوم، CV2 و تاریخ انقضاء کارت را بدست آورد . به این صورت که وقتی شما خرید خود را انجام میدهید برنامه اطلاعات شما را از طریق ایمیل برای هکر ارسال می کند. حال شما به زمان ثبت نام کنکور و یا انتخاب رشته که افراد از کافی نت ها استفاده می کنند فکر کنید. (اجرای این برنامه بر روی سیستم های خانگی که ویندوز XP دارند امکان پذیر است و تنها مشکل هکر دسترسی به سیستم است که اگر فرد تلاش خود را بکند امکان دسترسی را هم پیدا می کند.)


اگر شما آن دسته از استفاده کنندگان ویندوز XP هستید اکنون به دنبال راه حل برطرف کردن مشکل خود هستید. راه حل های بالابردن امنیت در ویندوز XP زیاد و برای افراد کم تجربه کمی سخت است . علاوه بر این باز هم امنیت شما به صورت کامل برقرار نمی شود و مشکل بروز رسانی ویندوز برای شما پیش می آید که اگر لایسنس ویندوز را هم خریداری کنید فقط تا آوریل 2014 برای شما مفید خواهد بود. پس تنها راه حل برطرف کردن این مشکل عوض کردن ویندوز است و شما باید ویندوز 7 و یا ویندوز 8 نصب کنید .

اما اگر شما ویندوز 7 و یا ویندوز 8 دارید به این خیال نباشید که امنیت در سیستم عامل شما برقرار است بهتر است با برخی نکات امنیتی ضروری آشنا شوید برای مشاهده اینجا کلیک کنید .

اگر ویندوز شما XP  است  بهتر است اکنون دست به کار شوید و ویندوز 7 و یا ویندوز 8 را خریداری و نصب کنید.


** شما می توانید سوالات خود را دراین خصوص در بخش نظرات مطرح کنید.


گزارش از حسین جاهدی


امتياز تحريريه دريچه فناوري اطلاعات به این مطلب:


برچسب ها: ویندوز ، ایکس پی ، امنیت ، هکر ، هک ، دانلود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجیدسیستم
۰۰:۰۹ ۰۲ دی ۱۳۹۲
اخه کی گفته xp امنیت نداره بیشتر هکرها از همین ویندوز استفاده می کنن xp فقط واسه حرفه ای هاست الان که دیگه مایکروسافت اسکل شده پشت سرهم داره ویندوز میسازه 8.1 که دیگه خیلی چرته ویندوز فقط یدونه اونم xp
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
سلام خواستم بدونم نظرتون در مورد ویندوز 8 چیه ؟ چه ورژنی نصب کنم؟ممنون با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۱۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
enterpirse
vali 8 nasb nakon 8.1 omade ono nasb kon khili farg kardae app skyep va .... hast
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۲۲:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
ویندوز خیلی خوبی هست فقط باید دقت کنید که نرم افزار های کاربردی تون بر روی ویندوز 8 اجرا میشه یا نه چون تعداد اندکی نرم افزار هستند که بر روی ویندوز 8 اجرا نمی شوند.
من 8.1 رو بررسی نکردم که ببینم چه جوری هست ولی خودم 8 دارم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۲۰:۰۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
ویندوز 8 اساسا برای کامپیوتر های toch یا لمسی طراحی شده.ویندوز خوبی هست ولی در کامپیوتر معمولی نقص هایی داره.به نظر من 7 بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۲۳:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
سلام.دوستان هر کس که درایو صدا رو نداره بره تو اینترنت قبل از نام مادر بورد بنویسید sound drive بعد مدل مادر بورد.توی سایت های فارسی چیزی پیدا نمیشه.خیلی از درایوهای صدا و گرافیک توی اینترنت هست
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
سلام
بابت نرم افزار های خوبتان ممنون.
من از نرم افزار های شما لذت بردم.
Iran (Islamic Republic of)
حیدربابا
۰۹:۳۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
ممنون اما من یک نرم افزاردارم فقط بررویxpنصب میشود.درضمنxpنصب میکنم مدل لب تابمe644-bz835 emashinesاست آن موقع صدا ندارد کارت صدا هم براش پیدا نمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
سلام چرا باید حتما ارتقاع داد مگه ویندوز xp اشکالی داره
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۲۲:۰۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
مگر متن مطلب رو نخوندید ؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۳۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
لعنت بر آن کسی که دستور داد ویندوز xp را باز نشست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
ممنون.اما سیستمهایی که مدلشون پایین هست فقط با xp میتونن راحت کار کنن.فکر کنم حتما دیگه باید سیستم را ارتقا داد.
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۱۹:۳۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
بله باید ارتقا بدید :) و حتما این کار رو انجام بدید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۰:۱۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
واقعا همین طور است الان روی سیستم من ویندوز اکس پی نصب است الانم سیستمم ویروس اتوران گرفته هر کاری هم میکنم آنتی ویروس روی سیستمم نصب نمیشه اگه می توانید درباره این ویروس من را راهنمیایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۱۹:۳۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
برخی از ویروس ها از نصب آنتی ویروس ها جلو گیری می کنند یکی از راه حل هاش که من میدونم نصب دوباره ویندوز هست.
به نظر من اگر سخت افزار سیستم از ویندوز 7 پشتیبانی نمی کند تا حدی که لازم هست ارتقاء بدید و ویندوز 7 نصب کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
به امید روزی که این ویندوز وجود نداشته باشه :دی
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۸:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
من مادربوردی دارم که وقتی ویندوز 7 نصب میکنم درایور مخصوص آن در سایت سازنده نیست این مودل مادربورد من از شرکت گیگا بایت هست چیکار کنمga-8l865pe775-g-rh
Iran (Islamic Republic of)
جاهدی
۱۹:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
متاسفانه راه حلی برای مشکل شما یاد ندارم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۲۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
خیلی وقت هستش که باید پاک میشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
به امید روزی که این ویندوز وجود نداشته باشه :دی
Germany
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۲
لطفا قفل الگو برای کامپیوتر رادر سایت بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۴۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
اسم نرم افزار قفل الگو
XUSPCLock
اینه برو جستجو کن و دانلودش کن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
توی گوگل muze look for pc
آخرین اخبار