محسن پورسيدآقايي مدير عامل راهآهن جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون اقدام قطعي براي برقي کردن قطار تهران – مشهد انجام نشده است.
وي درباره هزينه برقي کردن اين محور گفت: هزينه مورد نياز برقي کردن قطار تهران – مشهد بالغ بر 2ميليارد دلار است که در صورت اجرايي شدن اين طرح شاهد جابهجايي 35ميليون مسافر در مسير تهران – مشهد خواهيم بود.
وي در رابطه با بحث حمل سريع کالا از طريق راهآهن از بنادر کشور عنوان کرد: کميته مشترکي را براي ايجاد هماهنگيهاي لازم به منظور انتقال سريع کالا از کشتي به وسيله راهآهن تشکيل شده که شامل سازمان بنادر راهآهن و گمرک جمهوري اسلامي ايران است.
وي ادامه داد: ترمينالهاي ويژهاي تعبيه شده که بار به طور مستقيم از کشتي به روي واگنها منتقل ميشود هماکنون ترمينال کانتينري در اين مورد توسط بخش خصوصي در کشور راهاندازي شده است.
انتهاي پيام/