معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش وپرورش، طرح پرسش مهر و رهنمودهاي رياست محترم جمهوري در آئين بازگشايي مدارس را تحول آفرين توصيف كرد كه نهضتي فكري در آموزش وپرورش ايجاد كرده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، دكتر حميدرضاكفاش در آئين افتتاحيه همايش فرهنگ  مطالعه در ايران،  با تاكيد بر لزوم گسترش فرهنگ كتابخواني افزود: رهنمود هاي آقاي دكتر روحاني رياست محترم جمهور حول سه محور احياء زنگ انشاء، زنگ گفتگو و كتابخواني نهضتي فكري در آموزش وپرورش ايجاد نموده است كه برپايي  50 هزار نمايشگاه كتاب در  50 هزار مدرسه تنها بخشي از آن است.

وي با ارائه  آماري از وضعيت كتاب در اين وزارتخانه اضافه كرد : سالانه بيش از 1000 عنوان كتاب درسي در تيراژ 140 ميليون  جلد كتاب منتشر و بين دانش آموزان  توزيع مي شود علاوه برآن بيش از 30 عنوان  مجله مرتبط با دانش آموز و معلم با تيراژ 30  ميليون جلد كودكان و نوجوانان از پيش دبستان تا معلمان را هدف قرار داده است .

دكتر كفاش با اشاره به وضعيت كتابخانه هاي آموزشگاهي گفت : در حاضر 115 هزار كتابخانه كلاسي داريم كه حداقل يك قفسه كتاب مرتبط با دانش آموزان را در اختيار آنان قرار مي دهد . 

وي از وجود 50 هزار مدرسه داراي كتابخانه با  78 ميليون  جلد كتاب در مدارس خبر داد و اضافه نمود: سرانه كتاب  6 جلد است كه با استانداردهاي بين المللي فاصله دارد. 

دكتر كفاش بر ضرورت انجام مطالعات آسيب شناسي تاكيد كرد وافزود: يكي از آسيب هاي جدي شيوه گزينش دانشجو در دانشگاه هاست كه حافظه محوري را بين دانش آموزان توسعه داده است .

وي ايجاد تنوع در شيوه گزينش دانشجو، انجام مصاحبه و پرسش از تعداد كتاب هاي كه مطالعه شده و نقد و بررسي آن ها را در  ارتقاء انگيزه دانش آموزان به مطالعه موثر قلمدادكرد .
 
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش وپرورش برنامه هاي متنوع و سرگرم كننده صداوسيما را يكي از عوامل موثر در كاهش ميزان مطالعه دانش آموزان برشمرد و اضافه كرد : احياي زنگ انشاء، زنگ گفتگو وكتابخواني كه از رهنمودهاي رياست محترم جمهور در آغازين روز مهر است مي تواند به توسعه فرهنگ كتابخواني كمك شاياني نمايد .

انتهای پیام/

برچسب ها: مهر ، پرسش ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار