وزيرآموزش وپرورش شوراي عالي آموزش و پرورش را با 116 سال قدمت ، قديمي ترين شوراي دستگاه دولتي توصيف كرد .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، دكتر علي اصغر فاني در هشتصد و هشتاد وهشتمين  جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش كه بعدازظهر روز دوشنبه  27 آبان ماه  در سالن جلسات وزارت آموزش وپرورش برگزار شد، با اشاره به حضور معاونان و نمايندگان دستگاه هاي مختلف در اين شوراآن را فرصت مغتنمي در جهت ايجاد  تعامل بيشتر با دستگاه هاي مختلف  قلمداد كرد و افزود: خروجي آموزش وپرورش، ورودي سايردستگاه هاست .

وي با تاكيد بر ضرورت تنظيم برنامه سالانه شورا افزود : ابلاغ برنامه سالانه، سبب ايجاد هماهنگي و پويايي جلسات  شورا خواهد شد تا بتوانيم  به تدريج مسائل آموزش وپرورش را حل و فصل كنيم .

دكتر فاني ضمن تشكر از همراهي دولت  اعتدال ، تدبير و اميد در تخصيص اعتبارات  مورد نياز آموزش وپرورش  افزود : زودتر از سال هاي گذشته ، بسته اي را آماده كرده ايم كه مي تواند  به عنوان يك الگو براي ساير دستگاه ها مورد  استفاده قرار گيرد.

وي از درخواست 70 ميليارد تومان طي نامه اي براي جبران  مشكلات مدارس شبانه روزي و استان ها  خبر داد و اضافه كرد: براي تامين سيستم گرمايشي مدارس تعدادي بخاري تشعشي خريداري  شده كه به دليل وارداتي و ارزبري و اعلام آمادگي شركت صنايع آموزشي مقرر شد توليد انبوه بخاري ها به آن شركت واگذارگرددكه صرفه جويي ارزي و توليد فرصت شغلي را در پي خواهد داشت.

دكتر فاني با اشاره به ضرورت ارتقاي امنيت و پيشگيري از حوادث ناخواسته  افزود: براي مديران مدارس دوره هاي آموزشي پيشگيري از سوانح برگزار شده است، تا خداي ناكرده  شاهد حوادث نامطلوب نباشيم .

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري( مدظله العالي ) در خصوص اجرايي كردن سند تحول افزود : لازمه  اجراي سند  تحول تدوين  نقشه راه  آن است كه براي حصول آن كارگروه هايي تشكيل شده است .

دكتر فاني انتزاع مركز برنامه ريزي آموزشي نيروي انساني و آمار و فناروي در گذشته را مانع وحدت فرماندهي توصيف كرد و افزود : اين امر توزيع درست منابع انساني را مختل ساخت كه قرارشد با وحدت فرماندهي  اين مراكز شاهد ارتقاي وضعيت موجود ودستيابي به اهداف مورد نظر باشيم .
انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، قدمت ، دولتی ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار