نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: بقعه امامزاده حسن(ع)در منطقه هریس کوثر با توجه به استقبال مردم این شهر احداث می شود.

جلیل جعفری بنه‌خلخال امروز در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛اظهار داشت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل قرار است بقعه امامزاده حسن (ع) در کوثر و روستای هریس احداث شود تا شاهد حضور بی‌شمار مردم ولایی منطقه در زیارتگاه این امامزاده شریف باشیم.

وی گفت: تاکنون 50 میلیون تومان به همت مسئولان و نهاد‌های ذیربط و همچنین اهالی خیر روستای هریس برای این طرح هزینه شده است که همچنان نیازمند اعتبار است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: به دلیل وجود اراضی موقوفی در جوار این امامزاده، توسعه این مکان مقدس زیارتی در آینده امکان‌پذیر خواهد بود و چنانچه اعتبارات لازم جذب شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد این مکان می‌تواند جزو مکان‌های گردشگری به حساب آید.

جعفری بنه‌خلخال بقعه امامزاده حسن (ع) در روستای هریس شهرستان کوثر را بعد از تکمیل طرح شامل، حرم، وضوخانه‌ها و نمازخانه‌های مجزا برای مردان و زنان و کفشداری اعلام کرد.

وی با اشاره به عشق و اشتیاق مردم به اهل بیت(ع) و قرار گرفتن این مکان زیارتی در روستای هریس گفت: بقعه امامزاده حسن(ع) که یکی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است در ماه محرم پذیرای خیل عظیم سوگواران حسینی بوده و آیین‌های عزاداری ویژه‌ای با حضور دستجات عزاداری در روز تاسوعا در حرم این امامزاده برگزار می‌شود.

انتهای پيام/
 

برچسب ها: کوثر ، احداث ، بقعه ، امامزاده ، حسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.