معاون وزير جهاد کشاورزي از کافي بودن ذخاير نهاده‌هاي دامي در کشور خبر داد و گفت: در زمينه تامين نهاده‌هاي دامي در کشور هيچ کمبودي وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن رکني معاون وزير جهاد کشاورزي در جمع خبرنگاران و در حاشيه برگزاري دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي دام و طيور که صبح امروز در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران گشايش يافت، گفت: ذخاير خوبي در بخش نهاده‌هاي دامي در انبارهاي سراسر کشور وجود دارد و همين امر موجب شده تا در خصوص تامين اين مواد هيچ کمبودي وجود نداشته باشد.

وي افزود: همچنين سهم قابل توجهي از نهاده‌هاي دامي نيز هم اکنون در بنادر کشور در حال ترخيص است که اين امر نيز نشان دهنده کافي بودن ميزان نهاده‌هاي دامي براي توليد کنندگان دام و طيور است.

معاون وزير جهاد کشاورزي در پاسخ به اين پرسش که  در خصوص نامه رئيس جمهور براي افزايش نيافتن قيمت شير و محصولات لبني چه تصميم گيري مي‌شود، اظهار داشت: اين موضوع به ستاد تنظيم بازار مربوط مي‌شود و البته بنده در رابطه با ارسال نامه رئيس جمهور به وزارت جهاد کشاورزي هيچ اطلاعي ندارم.

رکني در خصوص برخي نگراني‌ها به افزايش قيمت مرغ اشاره کرد و گفت: با توجه به توليد بالاي مرغ در کشور و نيز وضعيت مطلوب توليد در اين بخش هيچ نگراني وجود ندارد و بايد بدانيم که براي حمايت قاطع از مصرف‌کننده بايستي از توليد و توليدکنندگان حمايت کنيم.

معاون وزير جهاد کشاورزي با تاکيد بر افزايش ميزان بهره‌وري در توليدات دامي اظهار داشت: يکي از اقدامات موثر براي افزايش بهره‌وري در توليد محصولات دامي، کاهش سن کشتار دام مي‌باشد چرا که با بالا رفتن سن دام کيفيت توليد به نحو قابل توجهي کاهش مي‌يابد.

وي ادامه داد: در حال حاضر در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه به ازاي هر 1.5 کيلو دام(نهاده هاي دامي) 1 کيلو محصول نهايي (گوشت سفيد و قرمز) مي‌دهد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار