مدني با بيان اينکه توليدات سايپا ظرف چند ماه آينده ببه نزديک 2000 دستگاه خواهد رسيد، گفت: قرارداد طراحی یک پلت فرم جدید را با همکاری یک شرکت بین‌المللی خارجی انعقاد کرده‌ايم که مدت زمان آن 30 ماه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعید مدنی در حاشیه بازدید مدیرعامل تامین اجتماعی از گروه خودروسازی سایپا، درباره افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: فعلا افزایش قیمتی در محصولات نخواهیم داشت.
 
وی به موقتی بودن کاهش تولید خودرو اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون به دلیل مشکل تأمین قطعات با "کاهش موقتی" تولید روبرو هستیم ولی در پي تأمین قطعات از منابع دیگر هستیم و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده به رنج تولید قبل برسیم.
 
مديرعامل سايپا ادامه داد: هم اکنون تیراژ تولید محصولات روزانه 1200 تا 1400 دستگاه است که ظرف چند ماه آینده مجددا به نزدیک 2000 دستگاه افزایش خواهد یافت.
 
مدني با بيان اينکه توليدات جديدي در اين گروه خودروسازي خواهيم داشت، افزود: تولید انبوه "وانت پراید" آغاز شده و تیبای هاچ‌بک نیز تا پایان سال به تولید انبوه خواهد رسید که قیمت آن حدود تیبای فعلی خواهد بود.
 
وی با بیان این‌که خط تولید سراتو و ساندرو نیز آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: هم‌اکنون به دلیل مسائل خارجی مشکلاتی در تامین قطعات اين محصولات داريم که براي حل اين معضلات در حال مذاکره در این خصوص هستیم.
 
مدنی به تامین قطعه از سوی شرکت رنو پارس اشاره کرد و گفت: با شرکت رنو پارس برای تامین قطعات به توافق رسیده‌ایم و قرار شد از اوایل دسامبر سفارش گذاری قطعات آغاز شود.

*طراحي پلت‌فرم جديد با همکاري يک شرکت بين‌المللي
 
مدیر عامل سایپا با اشاره به اينکه تعداد محدودی از قطعات مگان در حال ورود به کشور است، افزود: تولید مگان به دلایل شرایط تحریم کاهش یافته بود اما با رنو مذاکره کرده‌ایم تا با ورود قطعات مورد نياز تعدادی از این خودرو برای عمل به تعهدات و تحويل به خريداران تولید شود.
 
وی درباره پلت فرم جدید این شرکت خاطرنشان کرد: قرارداد طراحی یک پلت فرم جدید را با همکاری یک شرکت بین‌المللی خارجی انعقاد کرده‌ايم که مدت زمان آن 30 ماه است.
 
مدنی در رابطه با اظهارات مسئولان سازمان استاندارد درباره توقف تولید پراید تا سال 94 تصريحر کرد: تا این سال محصولات جدیدی را در چرخه تولید خواهیم داشت از اين رو احتمال دارد تولید پراید از خطوط تولید خارج شود البته بازار صادراتی آن موجود است و صادرات آن همچنان ادامه خواهد یافت.
 
انتهای پیام
برچسب ها: سایپا ، تولید ، تیراژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار