سرپرست پیشین سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ازحدود ۶ سال گذشته که این سمت را قبول کردم با آغاز بحران خشکسالی روبرو شدیم اما با این وجود برنامه راهبردی سازمان را تدوین کردیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، داریوش فتحی با بیان اینکه در این سالها با توجه به شرایط می بایست فضای سبز را با شرایط جدید تطبیق می دادیم، افزود: اقدامات تحقیقاتی زیادی در خصوص فضای سبز انجام دادیم به طوری که اکنون بزرگترین مجموعه چمن آسیا را با ۴۷۰ نوع در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۵ نوع چمن جدید با شرایط مرکزی ایران و نیاز آبی اصفهان در اختیار داریم که از ۲ سال پیش جایگزین کردن آن آغاز شده است، تصریح کرد: ۷۰ نوع گونه های گیاهی جدید در مناطق مرکزی، زاگرس آزمایش داده شده است و بهترین و سازگارترین آن با شرایط اقلیمی اصفهان انتخاب گردید.

سرپرست پیشین سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: جابه جایی درختان از دیگر مسائل و دغدغه مدیران بود که برای اولین بار در کشور بیش از هزار درخت سوزنی برگ با ۱۵ سال سن با ۹۹ درصد موفقیت جابه جا شد.

فتحی ادامه داد: با همت و همکاری مدیران شهری فضای سبز شهر اصفهان در شرایط مطلوبی قرار دارد و سرانه فضای سبز اکنون در کشور حرف اول را می زند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.