مهمترین عناوین روز گذشته این صفحه به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
در نشست امروز رهبران سنا از هر دو حزب آمريکا و نيز رييس و نمايندگان عضو کميته‌هاي بانک‌داري، روابط خارجي، نيروهاي مسلح، و اطلاعات حضور خواهند داشت در همین حال مشاوران کنگره اعلام کردند انتظار نمی‌رود جلسه رای‌گیری درباره تحریم‌های جدید ضد ایران در سنا تا دوم دسامبر (11 آذر) برگزار شود.
منابع نيروهاي امنيتي لبنان، از حمله راکتی و دو انفجار در جنوب بيروت در نزديکي سفارت ايران و کشته شدن 15 تن و زخمی شدن 50 نفر دیگر خبر دادند.
روزنامه فايننشال‌تايمز نوشت اگر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با استقبال از طرح حسن روحاني همتاي ايراني خود براي حل‌وفصل مناقشه هسته اي زيرکي به خرج دهد، اين کار هم به نفع غرب و هم به نفع جهان خواهد بود. ‌
روزنامه نيويورک‌تايمز نوشت: درحالي که به اسرائيلي‌ها اطمينان داده شده بود اولاند متعهد مي‌شود کشورش به اعمال فشار بر ايران ادامه مي‌دهد و تحريم‌هاي اين کشور را تا زماني که مشخص نشود ايران از تلاش براي توليد سلاح هسته‌اي دست برداشته، لغو نخواهد کرد اما وي از خواسته نتانياهو براي متوقف شدن تمام فعاليتهاي غني‌سازي اورانيوم در ايران حمايت نکرد.
سناتور جمهوريخواه آمريکايي گفت: کنگره فعلا اعمال مجازات‌هاي جديد عليه ايران را متوقف مي‌کند.
روزنامه فايننشال‌تايمز نوشت اگر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با استقبال از طرح حسن روحاني همتاي ايراني خود براي حل‌وفصل مناقشه هسته اي زيرکي به خرج دهد، اين کار هم به نفع غرب و هم به نفع جهان خواهد بود. ‌
محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران و مذاکره کننده ارشد هسته‌اي اين کشور مي‌گويد: همچنان اطمينان دارد توافق در نشست آتي ايران و 1+5 در ژنو قابل دسترسي است و راه‌حلهايي ساده نيز در اين باره دارد.
معاون وزير امور خارجه کشورمان در ادامه رايزني‌ها در مسکو با هيات نمايندگان دولت سوريه به سرپرستي "فيصل مقداد" معاون وزير خارجه و خانم "بثينه شعبان" مشاور سياسي رئيس جمهور سوريه ديدارکرد.
يک کارشناس نظامي با اشاره به اين که با ساخت فطرس اسرائيل زير پوشش حملات ايران قرار گرفت، گفت پهپاد فطرس مي تواند در جنگ احتمالي عليه نظاميان آمريکايي در خليج فارس نيز به نيروهاي مسلح ايران کمک کند.
نويسنده و تحليلگر سياسي فعال در مقر شبکه العالم در بيروت تصريح کرد شاهزاده بندر بن سلطان رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان و رژيم صهيونيستي عاملان انفجارهاي لبنان هستند .
منابع خبری اعلام کردند ارتش سوريه در حال پاکسازي مينها در شهرک قاره در اطراف القلمون است .
شبکه الميادين اعلام کرد : حجت الاسلام انصاری ، رايزن فرهنگي ايران در بيروت از اتاق عمل خارج شد .
هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين اعلام کرد يکي از معاونان وزير امور خارجه اين کشور در مذاکرات آتي ژنو در خصوص مسئله هسته اي ايران شرکت خواهد کرد.
وزير دفاع لبنان انفجار بيروت را يک عمليات تروريستي سازمان يافته بدست عناصر افراطي وابسته به رژيم صهيونيستي دانست.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار